Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å boote inn i windows


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nytt HK, strømforsyning, prosessor, minne og skjermkort. Når jeg starter maskinen og går inn i bios finner maskinen harddisken og cd rommen. Men når jeg kommer til å starte Windows (xp) restarter den seg selv. Har prøvd å bruke safe mode, men dette hjelper ikke heller, det kommer en forespørsel om jeg ønsker å loade SPTD.sys (noe som etter hva jeg har lest stammer fra Deamon Tools). Dette burde kunne løses ved å boote fra system CD-en. Men selv om jeg skifter til cd rom til 1st boot device (selv om jeg gjør alle tre til cd) så virker det som den allikevel booter fra harddisken. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt nytt HK, strømforsyning, prosessor, minne og skjermkort. Når jeg starter maskinen og går inn i bios finner maskinen harddisken og cd rommen. Men når jeg kommer til å starte Windows (xp) restarter den seg selv. Har prøvd å bruke safe mode, men dette hjelper ikke heller, det kommer en forespørsel om jeg ønsker å loade SPTD.sys (noe som etter hva jeg har lest stammer fra Deamon Tools). Dette burde kunne løses ved å boote fra system CD-en. Men selv om jeg skifter til cd rom til 1st boot device (selv om jeg gjør alle tre til cd) så virker det som den allikevel booter fra harddisken. Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Hei jeg prøver igjen jeg har et spørsmål Har du gjort noe med hardisken etter at du byttet hovedkort?

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror du har rett. Lånte en tom HD, da jeg prøvde den så får jeg opp anmodningen om å sette i system disken. Med den jeg tidligere har brukt fikk jeg Disk boot error. Må vel da få tak i en ny cd. Forresten det feilsøkingen av optisk drive, gjøres ikke det av cdrommen, for det er den samme som tidligere?

 

Uansett takk for svar, kan poste igjen når jeg får tak i en ny cd.

Lenke til kommentar
Feilrettingen gjøres på Buss-nivå på hovedkortet.

Hei Har du noen gang prøvd og legge inn feil drivere på en enhet i datamaskinen din .Da får du besked om at

driverne ikke kan brukes .Grunn til at du ikke får startet window er at de gamle driverne til det hovedkortet og skjermkortet du tok ut ligger der dermed må du nok legge inn window på nytt.En feil jeg har gjort når jeg skulle boote fra cd var at jeg hadde cd og harddisk på forskjellige kabler .Det forutsetter at du har en ide harddisk .hvis du har en ide harddisk skal idekablen stå i ide 1 på hovedkortet og harddisk som master og cd som slave alt. Har du tilkoblet Sata så koble dem vekk en ting til som gjelder windows cd din det hjelper mange ganger og gjøre dem rene

Lenke til kommentar

Har prøvd med to brente windows xp cd'er, før og etter vask, samt en gammel windows 95. Fikk ikke noen av dem til å funke. Jeg har Sata harddisk. Drar på fjellet i mandag morgen så får ikke svart om noen skriver noe lurt her de nærmeste dagene.

 

 

Ha en riktig god påske :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...