Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en Texas Ti-84 plus, og har lyst til å lage et par funksjoner/programmer selv til den. Men det tar så utrolig lang tid på kalkulatoren, og håper på at det fins et alternativ på pc. Har tittet litt på hjemmesiden til Texas, men det eneste programmet der som tilsynelatende kan gjøre dette, koster penger. Nå skal ikke jeg klage på det, men har ikke lyst til å bruke penger på et program som kanskje ikke har de funksjonene som jeg trodde/trengte.

Så for å gjøre en lang historie kort (vet det er for sent), er det noen der ute på forumet som vet om det er programmer som kan lage funksjoner/programmer til kalkulatoren min, ev. gratis/trail versjon (da kan jeg i det minste teste det først, og muligens spare penger :D ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat samme kalkulator som deg. Til meg var det med en CD slik at jeg kunne koble kalkisen til datan og overføre programmer osv. Tror også det gikk å lage egne funksjoner. Har du prøvd dette?

Skrevet

Måtte lete litt, men fant CD-en tilslutt. dessverre hadde den ikke det jeg var ute. Var muligheter for å skape noen lister o.l. men ikke hele programer. Men siden jeg er helt noldus når det gjelder programering, så kan det jo være at det ser annerledes ut på pc enn på kalkulatoren, og jeg ikke gjenkjenner det. Men takker for den gode ideen.

Nå har jeg også lett enda mer på nettet, men finner bare en masse programmer som en kan laste ned på kalkulatoren. Og når jeg ser størrelsen, kan jeg ikke tenke meg at de lager alt dette på kalkulatoren, må være en måte de gjør det på PC-en.

Skrevet

Etter et kjapt søk fant jeg denne sida (http://www.ticalc.org/programming/). Og på den virka det som man kunne programmere programmer til kalkulatoren i assembly og basic. Så hvis du kan et av disse språkene, så burde du fint klare det :)

Det er også noen enkle tutorials, og ferdige programmer og spill, på den sida. Håper dette hjelper litt :)

Skrevet

Jo, takk. Det hjalp en del. Begynner å skjønne at det å lage et program på kalkulatoren og lage et program på PC-en som kan brukes på kalkulatoren er to relativt ulike prosjekt. Skjønte litt av det som foregikk på kalkulatoren når jeg prøvde å programere, men jeg kan verken Basic eller Assembly. Så sånn det ser ut nå, virker det nesten ut som det er lettere for meg å fortsette på kalkulatoren enn å lære meg en masse nytt på PC-en.

Dog, når det er sagt, så skal prøve å sette meg litt mer inn i det, så får vi se hva som skjer. Kanskje jeg t.o.m. lærer meg noe helt nytt noe. Kunnskap er en lett bør å bære ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...