Gå til innhold

trenger hjelp med vannkjølerdesign.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke en 3D tegning du har. Men prøv å tilpass den slik at vannrøret som kommer ned i kjøleren strømmer rett på prosessoren.

Hvis du skjønner hva jeg mener?

Jeg tror dette ha mest å si på en AMD, der du ikke har "heatspreader".

Lykke til å husk å kom tilbake med noen tempraturer, det er vi glade i :D

Lenke til kommentar

KOmmer vannet fra toppen?

 

I så fall så er det veldig unødig med så mye "tomrom" run i blokken...

det vil bare gi blokken utrolig mange dødsoner med vann uten stor bevegelse...

 

lag den litt flatere å kanskje med en utgang på begge ender så tipper jeg denne vil bli endel bedere.

 

burde heller ikke ha "nippelen" din så langt ned i "W" din tror jeg... kan hemme vannet litt mye... men det er bare noe jeg tror da å ikke vet sikkert, siden jeg ikke har prøvd det, hehe...

 

-P-

Lenke til kommentar

lag en labberyint, vannet på venstre side vil ikke bli bytta ut med nytt viss jeg ikke misforstår, rett meg viss jeg tar feil! lager du en laberynt vil vannet ha mer kontakt flate me blokka og derfor kunne gi fra seg mere varme til vannet!!! hva er blokka laget av? gadd ikke lese hele sia :)

jeg driver og lager blokke til min cpu nå, og jeg har valgdt laberynt, det vil også skape litt turbulens i vannen pga rue kanter!er ikke sikker på om og ha en laberynt som begynner i senter er så mye bedre en en som begynner på en kant og slutter på en kant, kobber leder varme raskt, og skulle ikke tru att det har så j.... mye og si! men trur en laberynt vil funke best, tenk på en radiator, den går i laberynt på en måte, og det somme gjelder jo for og ta opp varme som og gi fra seg varme! trur prinsippet du har tegnet vil egne seg mest på en hardisk eller et sted hvor det er stor kjøle flate og ikke så stort behov for kjøling!!!! go massive kobber og bor og fres spor! jeg gjorde det, kunn med et bor og en fres som jeg kjøpta på ting og tang for 10 kr for 4 stk! var ganske bra faktisk! veit ikke om du blei så mye klokere?

Lenke til kommentar
KOmmer vannet fra toppen?

 

I så fall så er det veldig unødig med så mye "tomrom" run i blokken...  

det vil bare gi blokken utrolig mange dødsoner med vann uten stor bevegelse...

 

lag den litt flatere å kanskje med en utgang på begge ender så tipper jeg denne vil bli endel bedere.

 

burde heller ikke ha "nippelen" din så langt ned i "W" din tror jeg... kan hemme vannet litt mye... men det er bare noe jeg tror da å ikke vet sikkert, siden jeg ikke har prøvd det, hehe...

 

-P-

 

Støtter forslaget om å lage den relativt flat.

 

Når det gjelder utsagnet om klaringen på "dysa" så er jeg mer skeptisk, vannmengde har liten innvirkning på kjølingen. Det viktigste er å skape mest mulig turbulens i vannet, samt å ha en passe stor kontaktflate. Altså burdte det være relativt liten klaring. Hvor liten ? Tja, PoF- metoden er det eneste som kan gi svaret.

 

Lag den så trang du føler deg komfortabel med, så blir den nok bra (mitt anslag 3-5 mm)

 

Har sett mange varianter av hjemmelaga blokker. Dette forslaget er nok ikke det mest avanserte, men det er forholdsvis lett å lage og vil gi helt grei ytelse. Hvis det lages litt mere "dumper" i bunnen (som må være av kobber) ligner den fælt på Swiftec blokkene, og vil nok yte veldig likt med de. Det er uansett ikke store forskjellene mellom ulike kobberblokker, det skiller ikke mange gradene fra de beste til de dårligste i ellers likt opsett.

 

Ett litt mer avansert og bra design (i mine øyne), kan beskues her.

 

En på forumet her( Skrue ) kan gi deg en del tips, han har fikla en del med hjemmesnekra vannkjøling.

 

Ellers, ønsker jeg deg lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...