Gå til innhold

Jobb i canada


Anbefalte innlegg

Jeg vil til utlandet å jobbe i et år eller så for å få utvidet horisonten min.

Noen som vet om det finnes et slags "nav" i canada eller usa der man kan søke etter jobber ?

Har søkt litt på kvasir, men kommer bare "jobb frivillig med regnskog og hester" :D Jeg vil ikke dra til utlandet for å stå på en gård å tulle med mange andre fra skandinavia.

 

Noen som har erfaring fra å jobbe et år eller to i canada eller usa ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare, bare å få arbeidstillatelse, ihvertfall ikke i USA;

 

USA

For å kunne jobbe i USA må du ha arbeidstillatelse, noe som kan være vanskelig å få. Du må nemlig ha en arbeidsgiver før du i det hele tatt kan søke. Så her må du benytte deg av alle kanalene du har: Familie, fjerne slektninger, venner, bekjente som kjenner noen, tidligere arbeidsgivere og så videre.

For å se på mulighetene til å arbeide på sommerleir i USA, klikk deg inn på www.campamericirkaco.uk. Nettsiden www.coolworks.com har oversikt over jobber i nasjonalparker, skisentre, på strender og mye mer.

Kilde

 

Men, hvis du ser på nettsiden linket til over under Kilde finner du mange nyttige tips til hva du bør tenke på når det gjelder jobbing utenlands. Er det noen spesiell grunn til at du vil til Canada eller USA? Det vil være mye lettere for deg å få deg en jobb innenfor EU, da NAV har en egen søkemotor (EURES) for å finne ledige jobber.

 

Derimot så kan du gjennom den canadiske ambassaden søke om noe de kaller "Canada - Norway Youth Mobility Program", der kriteriene for å søke er:

  • are a Norwegian citizen living in Norway
  • are between the age of 18 and 35 (inclusive)
  • are in possession of CAD$ 2 500 (approximately NOK 14 000)
  • have no criminal record
  • have health insurance for the duration of your stay (contact your insurance company)
  • pay the participation fee (currently SEK 975)
  • have not participated in this program before (except under certain circumstances, see below)

Trykk her for å lese mer om denne muligheten, eller gå direkte til den canadiske ambassaden i norge sine hjemmesider her.

 

Uansett vil det nok ikke være dumt å ta kontakt med ambassaden hvis du er interessert i å jobbe i Canada.

Endret av nistemann
Lenke til kommentar
Jeg vil til utlandet å jobbe i et år eller så for å få utvidet horisonten min.

Noen som vet om det finnes et slags "nav" i canada eller usa der man kan søke etter jobber ?

Har søkt litt på kvasir, men kommer bare "jobb frivillig med regnskog og hester" :D Jeg vil ikke dra til utlandet for å stå på en gård å tulle med mange andre fra skandinavia.

 

Noen som har erfaring fra å jobbe et år eller to i canada eller usa ?

 

Tror ikke det er så vanskelig å få det i Australia. Skal selv der i desember, 6-12 måneder. Men vet ikke med Canada/USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...