Taugooneren Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 (endret) Hei, jeg er en skikkelig flyentusiast og spiller Flight Simulator X, men jeg begynner å bli litt lei de flya som er der, er det noen som kunne gitt meg en skikkelig guide for å laste ned fly til dette spillet, det hadde jeg satt virkelig pris på! På forhånd takk! Goonerhilsen Joakim Endret 11. mars 2008 av Taugooneren
The_Sickness Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 Vel, det skal vel ikke så mye "guiding" til for å laste ned ting. Det som jeg ville anbefalt er å skjekke ut de største gratis sidene. www.simviation.com for eksempel er en kjempebra side. Der får du ganske så mange fly til FSX. En ting som jeg ville anbefalt er å kjøpe FS2004. Ja, grafikken er kanskje ikke den samme som på FSX, men det er uendelig mange nedlastinger til det, og med de rette modifikasjonene kan du faktisk få det til å være akkurat som FSX, bare med bedre ytelse. (Jeg regner med at du ikke kan kjøre alle instiller på maks og få en brukbar FPS). På min versjon av FS2004 for eksempel så har jeg lasta ned og kjøpt en del oppgraderinger til både utseende og opplevelsen. For eksempel en pakke med 60 norske flyplasser som er riktig modellert i forhold til virkeligheten, denne finnes på simviation. I tillegg til dette finnes det mange traffikpakker, som gjør at istedet for falske flyselskap på flyplassen får du ekte. Dette finnes helt sikkert til FSX også, men jeg har ikke lett etter det.
Bjonski Skrevet 11. mars 2008 Skrevet 11. mars 2008 FS9 er et fint fint flyspill, men FSX gir deg noe mer. FSX gir deg fin grafikk, oppdrag som er morsomme, muligheten for å modde så det ser enda bedre ut, og det støtter de fleste FS9 fly/scenery. over til topic: for å skaffe nye fly kan du f.eks dra til "www.flightsim.no -> Filbibliotek -> FSX -> fly". Last ned ønsket fly og følg readme filen. Flyene skal plasseres i "SimObjects -> Airplanes" i FSX mappen, og eventuelle effekter og gauges skal i sine egne mapper, om ikke annet er opplyst.
The_Sickness Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 FSX gir deg fin grafikk, oppdrag som er morsomme, muligheten for å modde så det ser enda bedre ut, og det støtter de fleste FS9 fly/scenery. Hehe.. Oppdrag (nedlastbare) og modding finnes det vel mer av på FS9, og det er mange ting til FS9 som ikke FSX støtter, noe som er litt kjedelig igrunn, men om du alikevel skal modde FSX så er det mulig å få bedre grafikk ja, det er sant. Det er bare spørs hvem som kan benytte det.. Hvis du ønsker penere "utseende" på FS (FS9 eller FSX), så kan jeg trygt anbefale dette her: http://www.flightenvironment.com/ Riktignok koster det penger, men i mine øyne er det verdt det. Det får alt til å se mye penere ut rett og slett (Vann, himmelen, skyer osv.). Du kan også prøve www.avsim.com for fly osv. Der har de også ting til FSX. Du må registrere deg der, men det er gratis (mener jeg å huske).
Taugooneren Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Skrevet 12. mars 2008 (endret) Takk for svar! Endret 12. mars 2008 av Taugooneren
Taugooneren Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Skrevet 12. mars 2008 Edit: Jeg prøver å følge de Readme'ene så godt jeg kan, men flyna kommer ikke opp i lista innpå selve spillet. Noen som har noe råd?
The_Sickness Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Edit: Jeg prøver å følge de Readme'ene så godt jeg kan, men flyna kommer ikke opp i lista innpå selve spillet. Noen som har noe råd? Hmm, her kan det være et par ting som er feil: 1: Det du lastet ned var teksturer og ikke fly, slike filer er som oftest merket med "Texture Only", og består vanligvis av en mappe som heter "texture.***", disse skal legges inn i flyene sine respektive mapper, og deretter skal en egen del for den texturen føres inn i "aircraft.cfg" filen til det flyet. 2: Flyet er ikke laget for FSX, men istedet FS2004 eller noe sånt. Dette er litt vanskelig å se på filene. 3: Du har ikke lagt flyene i riktig mappe, eller noe slikt. Ellers er det ikke så mye som kan gå galt.
Taugooneren Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Skrevet 12. mars 2008 Edit: Jeg prøver å følge de Readme'ene så godt jeg kan, men flyna kommer ikke opp i lista innpå selve spillet. Noen som har noe råd? Hmm, her kan det være et par ting som er feil: 1: Det du lastet ned var teksturer og ikke fly, slike filer er som oftest merket med "Texture Only", og består vanligvis av en mappe som heter "texture.***", disse skal legges inn i flyene sine respektive mapper, og deretter skal en egen del for den texturen føres inn i "aircraft.cfg" filen til det flyet. 2: Flyet er ikke laget for FSX, men istedet FS2004 eller noe sånt. Dette er litt vanskelig å se på filene. 3: Du har ikke lagt flyene i riktig mappe, eller noe slikt. Ellers er det ikke så mye som kan gå galt. Da prøver jeg igjen
Bjonski Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Edit: Jeg prøver å følge de Readme'ene så godt jeg kan, men flyna kommer ikke opp i lista innpå selve spillet. Noen som har noe råd? 2: Flyet er ikke laget for FSX, men istedet FS2004 eller noe sånt. Dette er litt vanskelig å se på filene. fs9 fly vil komme opp i fsx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå