Gå til innhold

Overklokking av Geforce 8800 gt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye kan jeg egentlig presse kortet til nå sånn som jeg har det nå? Vil utnytte kortet max så derfor jeg spørr :whistle:

 

Bilde 1

 

Bilde 2

 

For lite? Hva kan jeg stille på? Mer? Mindre? :hmm:

 

 

Kan legge til at GPU har en temp på 93 grader under spilling av Crysis på very high.. Det er vel litt i høyeste laget? Vifta står på auto og jobber ikke særlig hardt syns jeg..

Lenke til kommentar
Sett vifta på 40-50, høres knapt og kjøler bedre. Klokk til det stopper, og så litt ned.

 

Jeg kjører mitt Gainward 8800GT 512 "GS" på 744/1842/1081.

 

Dette kortet skal vistnok ha en bedre kjøle enhet.

 

Min idle temp er rundt 45-50 grader (som regel rundt 50 fordi romtemp fort kommer opp i 25-27 grader). Under load ligger temp på ca 72. Jeg har da satt viftene opp i Rivatuner til å kjøre på 60%, 80% og 100% avhengig av tempratur på Core. Har ikke testet dette i lengden men spillte Crysis på disse instillingene i ca 1 time uten problemer. Pushet Core opp til 750mhz også en gang, klarte å kjøre 3DMark06 en gang men når jeg skulle spille Crysis feilet det.

 

http://www.aveimil.com/SDRE_CLIENT_ASUS_P5K_PRO_Report_1.png

Endret av SilentGem
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Sett vifta på 40-50, høres knapt og kjøler bedre. Klokk til det stopper, og så litt ned.

 

Jeg kjører mitt Gainward 8800GT 512 "GS" på 744/1842/1081.

 

Dette kortet skal vistnok ha en bedre kjøle enhet.

 

Min idle temp er rundt 45-50 grader (som regel rundt 50 fordi romtemp fort kommer opp i 25-27 grader). Under load ligger temp på ca 72. Jeg har da satt viftene opp i Rivatuner til å kjøre på 60%, 80% og 100% avhengig av tempratur på Core. Har ikke testet dette i lengden men spillte Crysis på disse instillingene i ca 1 time uten problemer. Pushet Core opp til 750mhz også en gang, klarte å kjøre 3DMark06 en gang men når jeg skulle spille Crysis feilet det.

 

http://www.aveimil.com/SDRE_CLIENT_ASUS_P5K_PRO_Report_1.png

Dette med eller uten voltmod?

Lenke til kommentar
Sett vifta på 40-50, høres knapt og kjøler bedre. Klokk til det stopper, og så litt ned.

 

Jeg kjører mitt Gainward 8800GT 512 "GS" på 744/1842/1081.

 

Dette kortet skal vistnok ha en bedre kjøle enhet.

 

Min idle temp er rundt 45-50 grader (som regel rundt 50 fordi romtemp fort kommer opp i 25-27 grader). Under load ligger temp på ca 72. Jeg har da satt viftene opp i Rivatuner til å kjøre på 60%, 80% og 100% avhengig av tempratur på Core. Har ikke testet dette i lengden men spillte Crysis på disse instillingene i ca 1 time uten problemer. Pushet Core opp til 750mhz også en gang, klarte å kjøre 3DMark06 en gang men når jeg skulle spille Crysis feilet det.

 

http://www.aveimil.com/SDRE_CLIENT_ASUS_P5K_PRO_Report_1.png

Dette med eller uten voltmod?

 

 

Uten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...