Gå til innhold

Source SDK Hammer: Vann og himmel problemer!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Æsj hvor frusterende dette er!!

http://div.articpixel.no/css_problem1.jpg

http://div.articpixel.no/css_problem2.jpg

 

Ser dere at man ser helt igjennom? Det er gulv under vannet. Jeg har lagd vannet ved å ta block tool, ta texture tools/toolsnodraw også etterpå bruker toggle texture application å trykke på overflaten med en av de grå-hvite vann texturene.

Dette problemet kom etter jeg begynte å mikse med himmelen. Før tok jeg block tool, lagde en boks og tok den -40 hallow og bygde inni der og brukte texture «tools/toolsskybox» det ble jo grei å fin himmel. Så leste jeg at det er en svært dårlig måte å gjøre det på og bør ungås pga. fps. Etc.. Så jeg brukte block tool og lagde vegger og tak rundt mappet og brukte «tools/toolsskybox», kun der det var nødvendig. Eksempel kan du se her: http://div.articpixel.no/css_problem3.jpg .Også gikk jeg på Map » Map properties » skybox texture name » og tok en himmeltexture! Dette fungerte strålende! Og ikke minsT! Compila hammer mappet TUSEN TUSEN ganger fortere på normal med VIS på normal :p. Men som dere ser.. man ser rettigjennom vannet! :( og dette pga. denne metoden tydeligvis. Hvordan løser jeg dette? Forslag? Måter jeg burde debugge på her?

 

Takk! :)

Andre forslag på måten jeg har gjort det på taes i mot med stor takk :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...