SatanClaws Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Har en pc som har funka supert nå i lang tid, orker ikke ramse opp alle specs. men sliter med at for noen dager siden begynte video\lyd\mus programmer, egentlig hele PC-en å hakke hver gang jeg åpner My Computer, eller starter programmer som scanner hw, Som f.eks spybot, Adaware. Hakker ikke når f.eks spybot\antivirus scanner, eller når jeg kjører defrag, men hakker no jævlig når f.eks når jeg skal ha opp oversikt over partisjoner, starter 3dmark, eller sisoft sandra. Er nesten som å ha en ata 33 hdd tilkoblet kontroller på ISA buss bare litt verre.... Win xp sp2 X2 6000+ xp installert på raid 1 oppsett, ingen feilmeldinger. 4gb minne. Ingenting er overklokka. Nettopp oppgradert AGV til versjon 8.0, tro om det kan være årsaken... Utrolig irriterende. Endret 9. mars 2008 av SatanClaws
SatanClaws Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Skrevet 9. mars 2008 Ang raid kontrolleren, så får jeg ikke overvåknings programmet til å virke: Programmet nekter å starte, skylder på at raid kontrolleren ikke er å finne, men er da to raid for den å finne...
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Prøvd å oppdatere med ny firmware til bios eller drivere til controller kortet? Kan hende at det hjelper med avinstaller gamle drivere til raid og reinstallering.
SatanClaws Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Skrevet 9. mars 2008 Prøvd å oppdatere med ny firmware til bios eller drivere til controller kortet? Kan hende at det hjelper med avinstaller gamle drivere til raid og reinstallering. Litt redd for at PC-en skal nekte å boote hvis jeg fjerner raid driverne, da den booter fra et raid 1... Siste hovedkort bios i allefall. Er raid kontrolleren i Hovedkortet jeg plages med, ikke et eget kontrollerkort, skulle kanskje spesifisert litt tidligere. Hovedkortet er et Gigabyte GA-MA790FX-DS5
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Leste maskinvare i din profil og det sto MSI K9A Platinum som hovedkort, trodde da at Gigabyte var et raid controller kort. Men har du f.eks prøvd siste driver til raid fra gigabyte?
SatanClaws Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 Selfølgelig, har installert siste raid driver fra AMD også, har sjekket raidet nå via RAIDXpert, og det er 100% oki i følge Programmet til AMD. Hrmf. Lurer på hva det kan være, har kjørt Adaware, Spybot, AVG, og OO defrag + scandisk, men finner ikke noe feil.
SatanClaws Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 (endret) Var min NEC Optiarc SATA dvd brenner som var kilden til problemene !!! Trakk ut Sata kontakten til dritten, og vips går alt som på skinner. Endret 10. mars 2008 av SatanClaws
Darth Kjell Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Har et lignende problem med en PC hjemme. Skal se i kveld hva som skjer når jeg kobler ut NEC-brenneren.
Darth Kjell Skrevet 10. mars 2008 Skrevet 10. mars 2008 Problemet rettet seg til meg også, når jeg trakk ut min NEC SATA-brenner.
SatanClaws Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 (endret) Problemet rettet seg til meg også, når jeg trakk ut min NEC SATA-brenner. Hrmf, må være noe med de brennerne da.. Sende min i retur til komplett, og be om en Samsung i stedet ? Skal prøve en firmware update først, "AD-7200S - Firmware update 1.05 Main reasons for this firmware update are as follows: -Improvement of disc recognition time out issue. -Improvement of DVD-RAM Windows XP native write issue. -Fix for buffer size as 2MB. -Improvement for Labelflash retry routine issue (Applicable for LF models only)." http://www.optiarc.eu/en/support-service/d...-ad-series.html Endret 10. mars 2008 av SatanClaws
SatanClaws Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 Hrmf "Target Optiarc AD-7200S is not found correctly" er feilmeldingen jeg får når jeg prøver å ta firmware update på dritten...
SatanClaws Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Skrevet 10. mars 2008 (endret) Måtte vist ty til 3 parti software for å oppgradere firmware, problemene er der fortsatt... Firmware lastes ned herfra: http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/Optiarc-AD-7200A/ Program til å flashe med: http://binflash.cdfreaks.com/ Bruk Command Promt, eller om du vil windows ledetekst til å kjøre programmet og flashe. Irriterende, er lei RMA greier nå. Endret 10. mars 2008 av SatanClaws
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå