Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg vil bli tynnere, hva vil kjæresten synes..?


Gjest anonym#

Anbefalte innlegg

Det er jo bare kjæresten din som kan gi deg svar på det spørsmålet, men jeg må si jeg synes du tar lite hensyn til hva han mener når du sier han mener du er for tynn og vil ha på deg noen kilo, og du heller ønsker å gå ned? Da bryr du deg jo ikke noe om hva han mener og viser rett ut at hva han måtte si ikke har noen betydning for du har jo alt bestemt deg? Håper bare inderlig for din skyld at han orker en ny runde med spiseforstyrrelser (for du må bare innse at det er det du har nå) og at han fortsatt orker å være der å støtte deg videre, for hjelp det trenger du!

Lykke til.

Endret av granny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym#

Jeg vil nå ikke påstå at jeg har spiseforstyrrelse nå men.. Tja jeg tar jo hensyn til han, og det er jo litt derfor jeg opprettet denne tråden, for jeg ville høre tankene til andre ang temaet. Jeg vil jo at han skal like meg, men altså jeg liker ikke megselv det som er problemet...

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at du vil like deg selv om du går ned de kiloene? Vær ærlig nå! Jeg tror ikke det.. jeg tror at du da vil finne ut at du har litt for mye her og litt for mye der... og så er du igang igjen. Stikk fingeren i jorda og innse at du har et problem og at det er DET du må prøve å gjøre noe med. Kroppen din er fin som den er den, og kjæresten din elsker den. Hva mer kan du forlange? Du viser veldig liten respekt for kjæresten din når du nekter å høre på at han sier du er bra som du er synes jeg. Personlig ville jeg blitt veldig lei meg hvis jeg var kjæresten din.

Lenke til kommentar

Oi du hørtes skremmene ut som meg.. Jeg tenker også slik du gjør, at jeg er litt for tykk og at det vil hjelpe og gå ned noen kg og da vil alt bli bra. Vel sorry slik funker ikke den virkelige verden. Jeg vet hvor vanskelig det er å akseptere kroppen sin slik den er, men kjæresten din synes du er fin, og du må nesten bare bruke de ordene og komme deg igjennom dette. De kg du snakker om at du vil gå ned er virkelig ikke verdt å få spiseforstyrrelse for, og evt miste kjæresten din for. Det er vanskelig for "pårørende" til folk med spisevegring, og det er en skikkelig berg og dal bane. Jeg håper virkelig for din skyld at du kommer deg igjennom denne fasen og lærer deg og like kroppen din som den er, for slanking når du alt er tynn er ingen god ide. Men men, ditt liv og din kropp..

Lenke til kommentar
Gjest anonym#

Huff ja, jeg vet det ikke er riktig av meg og bare avfeie kjæresten min sine meninger og syn på saken. Og jeg er veldig heldig som har en så herlig kjæreste som jeg har! Jeg får vel tenke litt mer igjennom dette enn jeg har gjort før jeg tar til 3D mølla.. Takk for råd alle sammen, skal prøve og bli glad i kroppen min som den er (selv om det virker ganske håpløst pr idag). Men da går jeg i tenkeboksen jeg ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil nå ikke påstå at jeg har spiseforstyrrelse nå men.. Tja jeg tar jo hensyn til han, og det er jo litt derfor jeg opprettet denne tråden, for jeg ville høre tankene til andre ang temaet. Jeg vil jo at han skal like meg, men altså jeg liker ikke megselv det som er problemet...

Det ér vanskelig å innse og ikke minst innrømme det selv. Det er greit, det er en del av prosessen. Nå skal jeg ærlig talt ikke påstå hverken det ene eller det andre, for jeg kan ikke vite det sikkert. Men det foreligger tegn på et tankemønster som ikke er sunt, et mønster hvor du aldri vil være fornøyd med kroppen din uansett hvor mange endringer du gjør – så lenge den mentale holdningen til deg selv er som den er. Enten du har spiseforstyrrelser eller ikke synes jeg det er viktig å ta et steg tilbake fra seg selv og se om det er et fnugg av sannhet i det de fleste (alle?) som har svart på spørsmålet ditt sier.

 

Lykke til. :)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
...

 

Du fornekter deg selv her. Den eneste grunnen til at du i det heletatt dveler på saken er fordi kroppen din er sentral i ditt selvbildet. For å si det rett ut. Det er bra - helt til det blir en byrde.

 

Ingen menn har preferanse for verken tynne eller tykke jenter, uten at det går over til fetisjme. Det som er naturlig å preferere er sunde kropper, og jeg veldig enig med at sykelig tynne mennesker er ekle. Det ligger i ordet, sykelig. Jeg synes også sykelig overvektige mennesker er ekle, og jeg synes synd på folk som lar kroppen og livet sitt forfalle uten å ha vilje til å gjøre noe med det.

 

Kjæresten din vil ikke miste interessen for deg bare fordi du blir tynn. Han kan godt miste interessen fordi du endrer deg som person, blir sykelig opptatt av kroppen din, får dårlig selvbilde, utvikler spiseforstyrrelser... you name it.

 

Det er mye som kan gjøre slik at fyren mister interessen for deg.

 

På en annen side, hvis du gjør det med måte, og han mister interessen for deg, så er han sær. Jeg er hundre prosent sikker på at han ikke går fra deg fordi du får en sundere kropp.

 

Det beste du kan gjøre er å snakke med han. At du ønsker å komme deg i form, få litt mer energi og føle deg bedre. Det er så mye positivt man får ut av å holde kroppen sin vedlike.

 

Å motivere seg ut fra at du ønsker å flykte fra din nåverende kropp er skadelig og ikke særlig lurt i lengden. Derimot å motivere seg til å bli sund og raskt pga. alt det fører meg seg er den sundeste ting i verden.

 

Ta det med ro kjære deg, gjør som du føler for. Lev livet!

 

PS! Kommunikasjon!

 

Edit: La ikke merke til alle postene...

 

Hvis ingen andre nevnte det. Å trene er sundt, å slanke seg er en utrolig dårlig ide. Pluss, virker som at du kanskje kan bli lett deprimert av dette her, og det er ikke noe god kombinasjon, fordi du kommer til å rase opp i vekt hvis du samtidig går på diett.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen- man blir aldri "kvitt" spiseforstyrrelser, det ligger under overflaten og lurer akkurat som med alkoholisme. Og for en med spiseforstyrrelser å begynne å slanke seg igjen er som å gi en tørrlagt alkoholiker en drink- det er vanskelig å holde konsekvensene under kontroll...Derfor vil jeg råde deg til å ikke begynne på den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...