Lsass Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hei dere. Trenger sårt et upload-script til siden min sånn at venner kan laste opp bilder til en bestemt mappe. Scriptet trenger: *PASSORD for å laste opp *SPERRE så ingen filer over 2mb kan lastes opp *CHECKUP så det bare er bilder som blir lastet opp, uans format under 2mb Dette er vel det meste.. PERFEKT om det kunne settes rett inn i mitt eget design, så jeg ikke trenger å linke til en side som ser heeelt annerledes ut for å få lastet opp heter vel å intergrere scriptet i min side Noen som har, vet om, kan hjelpe? =D EDIT - ENDA ETT SPØRSMÅL: Forresten, når jeg er inne på hjelp: Noen som har cutenews oversatt til norsk? funnet ut at det er en kaller som "pomba" som har scriptet det.. men filen ligger ikke på linket sted lenger :\ gjerne til v1.4.5 takk Endret 6. mars 2008 av Lsass
Mats Danielsen Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Jeg kjenner en som har Cutenews på Norsk. Msnen hans er: [email protected]
alec1 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) <?php $secretpw = "julenissen"; // ditt passord her if (isset($_POST['submit']) && $_POST['passord'] == $secretpw) { if ((($_FILES["file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/pjpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/png")) && ($_FILES["file"]["size"] < 2000000)) { if ($_FILES["file"]["error"] > 0) echo "Feil: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />"; else { if (file_exists("filer/" . $_FILES["file"]["name"])) echo $_FILES["file"]["name"] . " eksisterer allerede. "; else { move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], "filer/" . $_FILES["file"]["name"]); echo "Filen er lastet opp!"; } } } else echo "Prøv igjen!"; } else { ?> <form action="upload_file.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> Passord: <input type="password" name="passord" /><br /> Filename:<input type="file" name="file" /> <input type="submit" name="submit" value="Last opp" /> </form> <?php } ?> Utestet... Edit: feil maks filstørrelse Endret 6. mars 2008 av alec1
Gjest Slettet+142 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Ville brukt 2*1024*1024 istedenfor 2000000 for filstørrelse, fordi at 2000000B er vel ikke 2MB? Beklager om dette er feil. edit: eller var det dette som var forskjellen på MiB og MB? Endret 6. mars 2008 av Slettet+142
alec1 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 2 MB er nok 2 097 152 Byte, eller 2*1024*1024 som du sier ja. I vært fall i følge google. 2 000 000 byte vil nå jeg jeg si er tilnærmet godt nok da men hvis trådstart vil bruke akkurat 2MB så skal ikke jeg stå i vegen for det.
Lsass Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Skrevet 6. mars 2008 (endret) <?php $secretpw = "paz"; if (isset($_POST['submit']) && $_POST['passord'] == $secretpw) { if ((($_FILES["file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/pjpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/png")) && ($_FILES["file"]["size"] < 2000000)) { if ($_FILES["file"]["error"] > 0) echo "Feil: " . $_FILES["file"]["error"] . "<br />"; else { if (file_exists("filer/" . $_FILES["file"]["name"])) echo $_FILES["file"]["name"] . " eksisterer allerede. "; else { move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], "pics/fupload" . $_FILES["file"]["name"]); echo "Filen er lastet opp!"; } } } else echo "Prøv igjen!"; } else { ?> <form action="upload_file.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> Passord: <input type="password" name="passord" /><br /> Filename:<input type="file" name="file" /> <input type="submit" name="submit" value="Last opp" /> </form> <?php } ?> Lastet opp dette nå og har laget en mappe under pics som heter fupload... må jeg gi denne rettighetene 777 ? chmode ? elno får hvertfall: "No input file specified." <-- selvom jeg har valgt en fil som finnes.. som forøvrig ligger på skrivebordet.. teste selv? http://oestbye.net/up.php <-- passordet er paz Endret 7. mars 2008 av Lsass
alec1 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Du må sette skriverettigheter på mappen som det skal lastes opp til.
Lsass Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Skrevet 7. mars 2008 jeg får fortsatt "No input file specified.". Prøvd å skrive inn feil passord med vilje også, samme #error. noen som vet hva som er feil, eller om et annet fungerende script? =D
alec1 Skrevet 7. mars 2008 Skrevet 7. mars 2008 Prøv bare dette: <?php $secretpw = "paz"; if (isset($_POST['submit']) && $_POST['passord'] == $secretpw) { if ((($_FILES["file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/pjpeg") || ($_FILES["file"]["type"] == "image/png")) && ($_FILES["file"]["size"] < 2000000)) { move_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"], "pics/fupload" . $_FILES["file"]["name"]); echo "Filen er lastet opp!"; } else echo "Prøv igjen!"; } else { ?> <form action="upload_file.php" method="post" enctype="multipart/form-data"> Passord: <input type="password" name="passord" /><br /> Filename:<input type="file" name="file" /> <input type="submit" name="submit" value="Last opp" /> </form> <?php } ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå