Gå til innhold

Eksploderende batterier fra First Price


Anbefalte innlegg

For 2 dager siden sluttet fjernkontrollen min å virke. Det er en fin NAD fjernkontroll som har masse funksjoner og koster litt penger. Jeg trodde den var tom for batteri så jeg åpnet batterilokket.

Der inne var det fullt av hvit guffe som hadde lekket ut fra batteriene. Hele fjernkontrollen var ødelagt.

Det var billige First Price batterier kjøpt på Kiwi.

Det jeg lurer på er: Hva gjør jeg nå? Tar kontakt med First Price og sier de ødela fjernkontrollen min?

Tar kontakt med Kiwi og sier at batteriene jeg kjøpte ødela fjernkontrollen min?

Eller stikker jeg bare å kjøper en ny fjernkontroll og tenker at sånt kan skje?

Er det sannsynlig at First Price vil godta at det var deres produkt som ikke var bra nok?

Jeg har selvsagt ikke kvitteringen på batteriene som jeg kjøpte for lenge siden.

Endret av diplex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ganske enkelt forbrukerrettslig sett:

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Dette betyr at du kan ta kontakt med Kiwi og kreve at de dekker nye batterier samt dekker kostnaden for reparasjon av fjernkontrollen eller en ny fjernkontroll.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye dagligvareansatte lærer om forbrukerrettigheter, så godt mulig du kan få noen merkelige svar fra Kiwi, men de solgte batteriene, og er dermed også ansvarlige.

Lenke til kommentar
Egentlig ganske enkelt forbrukerrettslig sett:
§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Dette betyr at du kan ta kontakt med Kiwi og kreve at de dekker nye batterier samt dekker kostnaden for reparasjon av fjernkontrollen eller en ny fjernkontroll.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye dagligvareansatte lærer om forbrukerrettigheter, så godt mulig du kan få noen merkelige svar fra Kiwi, men de solgte batteriene, og er dermed også ansvarlige.

Kanskje like greit å kontakte Firstprice direkte?

Jeg regner med at batteriene ikke var satt inn feil, eller at fjernkontrollen lå oppå noe veldig varmt noe.

 

Det kan også hende at fjernkontrollen var årsaken. Hvis f.eks en fjernkontroll får en type kortslutning, eller andre feil, så kan batteriene bli overopphetet og de kan eksplodere.

 

Men sjansene er vel størst for at batteriene var årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...