Gå til innhold

VMware Fusion eller Parallels Desktop 3.0 for Mac?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en iMac og det hadde vært iltt slitsomt å måtte bruke min bærbare pc som bare er på 15,4'' hver gang jeg skulle spille noe, så jeg tengte at det kunne være greit å kunne kjøre Windows på samme maskin.

Men så kommer problemet at Apple har flere programm til å boote, jeg vet ikke hva som er best og vil helst ikke kjøpe begge om det bare er nødvendig med en av dem. Om noen vil sjekke dem så ligger de på Apple store under kategorien Verktøy i Programmvare. Noen som har erfaringer eller anelser om hvilket som er best så gjerne svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VMWare Fusion har vært meget brukervennlig fra det lille jeg har hatt bruk for det og har vel noe som Paralells enda ikke har støtte for, Flerkjernepprosessering som kan være veldig nyttig ved virtualisering.

For spilling ville jeg ikke brukt noen av de, da er det bedre å bare gjøre en Bootcamp-installasjon av Windows til å ta i bruk om du skal spille noe som ikke er tilgjengelig på Macplatformen.

Skrevet
For spilling ville jeg ikke brukt noen av de, da er det bedre å bare gjøre en Bootcamp-installasjon av Windows til å ta i bruk om du skal spille noe som ikke er tilgjengelig på Macplatformen.

Med andre ord instalere en nr. 2 programmvare?

Skrevet
Jeg vurderer å kjøpe meg en iMac og det hadde vært iltt slitsomt å måtte bruke min bærbare pc som bare er på 15,4'' hver gang jeg skulle spille noe, så jeg tengte at det kunne være greit å kunne kjøre Windows på samme maskin.

Men så kommer problemet at Apple har flere programm til å boote, jeg vet ikke hva som er best og vil helst ikke kjøpe begge om det bare er nødvendig med en av dem. Om noen vil sjekke dem så ligger de på Apple store under kategorien Verktøy i Programmvare. Noen som har erfaringer eller anelser om hvilket som er best så gjerne svar. :)

Jeg har selv god erfaring med VMware Fusions, men om du skal ha native støtte, atså god ytelse, så velg BootCamp. Skal legges til at jeg har ikke brukt VMware med Windows, kun linux.

Skrevet (endret)

Både VMWare og Parallells funker bra, men til spilling er Bootcamp best, og attpåtil gratis (kjøper du en ny Mac kommer bootcamp ferdig innstallert).

Endret av Slurt-is
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...