Gå til innhold

Nytt hovedkort til Q6600

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallois!

Etter at det andre hovedkortet tok kvelden så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg et

nytt hovedkortet.

Her er specsa:

Q6600

Samsung T166 500GB

Thermalright 120 Extreme

Crucial Ballistix PC-8500 2GB

Corsair 620W

2x Foxconn 8800GT Standar OC

Dette er vel det nødvendigste dere trenger å vite.

Ser ute etter et hovedkortt som er stabilt som et fjell og kræsjer aldri og kan kjøre SLI. Rundt 1200-1500kr er budsjettet. Har hørt at MSI P7N SLI Platinum er bra å overklokke q6600. Er den noe å satse på?

OT: Hvor mye tror du et Asus P5N-T Deluxe er verdt brukt? Brukt i 1mnd.

Mvh

Emil EA

Endret av Tigerhawk
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, jeg kjører Q6600 på MSI P6N SLI Platinum, og den er faktisk stø som et fjell - krasjer aldri. P7N er vel den neste i serien, så jeg ser ikke hvorfor den skulle være dårligere på noen måte. Og MSI har aldri skuffa meg, så jeg sier gå for MSI P7N SLI Platinum :)

<<Gratwhol>>

Endret av Gratwhol
Skrevet (endret)

Takker for svar! :D

Hva er forskjellen på P6N og P7N? Har ikke så mye peil på hovedkort akkurat :blush:

EDIT: Fant ut på komplett at den ikke støttet PC-8500 ram hastighet.

Jeg bruker jeg crucial ballistix som kjører PC-8500. Tar jeg feil eller?

Endret av Tigerhawk
Skrevet
Takker for svar! :D

Hva er forskjellen på P6N og P7N? Har ikke så mye peil på hovedkort akkurat :blush:

EDIT: Fant ut på komplett at den ikke støttet PC-8500 ram hastighet.

Jeg bruker jeg crucial ballistix som kjører PC-8500. Tar jeg feil eller?

P6N har 650i brikkesettet, mens P7N har 750i. Du får med en ekstra PCI-Express slot i P7N, slik at du kan kjøre SLI med 3 grafikkort, om du ønsker det. Ellers er de nokså like, de har lik databus-hastighet, plass til like mye RAM osv..

Ja, jeg ser at det er DDR2 SDRAM som står oppført på komplett på støttet RAM teknologi, men i følge netshop fungerer hovedkortet fint med RAM'en din. Personlig så tror jeg det burde gå helt fint me de fleste typer DDR2 RAM, men så er ikke jeg noen ekspert på akkurat det heller.

Viss du er usikker, og ikke har tenkt å kjøre 3 kort i SLI, kunne du jo bare gå for P6N. Men 3 grafikkort blir vel kanskje noe stort i framtiden engang, hvis du er en skikkelig gamer da. Prisene på de er jo nesten helt like, så du får se på litt reviews på internett e.l for å bestemme deg.

<<Gratwhol>>

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...