Gå til innhold

Hvilke kompaktkamera er raske?


Anbefalte innlegg

Er ute etter et kompaktkamera, og etter å kun ha brukt digital speilrefleks de siste årene, har jeg blitt vant til hastigheten...

 

Så spørsmålet mitt blir da; hvilke kompaktkamera er de raskeste? Tenker særlig på muligheten til å ta flere bilder på rad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kompaktkamera er blitt ganske raske på utløseren. Det er så klart forskjeller fortsatt, men de færreste nye modeller er så trege at de skaper noen som helst form for frustrasjon. Hvilket som er raskest, er vanskelig å si. Nikon reklamerte veldig for sin S500 når den kom, som verdens raskeste på utløserhastigheten. Dessverre var fokusen så treg, at den totalt ble blant de tregeste kameraene. Ricoh lager kamera med både rask utløserrespons og rask fokus, men noen hevder at fokusen er så rask at den kan være litt upresis til tider. Andre kamera kan være tregere enn normalt til å lade opp blitsen, hvis man tar bilder innendørs. Canon synes jeg ligger på et veldig godt nivå, med sine nyere modeller.

 

Seriebildehastigheten på et kompaktkamera ligger vel typisk på et par bilder i sekundet. Her er det bedre å se på spesifikasjoner enn å be om synsing på et nettforum, ettersom noen vil si at deres kamera kan ta 5 bilder i sekundet, men ikke er klar over at det kun er på laveste oppløsning.

 

Eventuelt kan du kjøpe kameraet i en butikk, så får du prøvd seriebildehastigheten før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...