Gå til innhold

Hvilket av disse tre kortene passer best til min PC? Edit: Hva med PSU/minne?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å sliter med et nVidia GeForce6150 drittkort som fulgte med maskinen originalt.

 

Jeg har derfor sett meg ut disse tre som alternativer, men vil gjerne ha innspill =)

 

Billigst (men mye minne)

Middels (men virker ok)

Dyrest (og best?)

 

Maskina er en HP Pavilion a6110sc med 4GB minne. Skjermen er en 19tommers SyncMaster NW (Samsung)

 

Jeg bruker Vista Home Basic på den og har i hovedsak tenkt å kjøre spill type GRAW2 på den. Det gjør at jeg heller litt mot Nvidia da de har kjøpt opp Ageia som har de PhysX-greiene i GRAW.

 

Edit:

 

hvordan finner jeg ut hva slags PSU jeg har?

Er dette minne bra nok? Crucial DDR2 PC4200 2 x 2048MB CL4 - Kit w/4 matched DDR2 PC4200 1024MB CL4

 

 

 

Forslag og tips mottas med takk.

 

M.v.h.

 

Bjørn

Endret av bjolav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at bedre fysikk-støtte vil eksistere i kommende drivere.

På en 19-tommers skjerm, som jeg vil anta er 1280x1024, er 8800GT et strålende kort. Dobbelkort-konfigurasjoner har lite for seg, og minnebåndbredden til et 8800GTX kommer ikke nok fram i forhold til prisen. Derfor anbefaler jeg et 8800GT, men ikke det du har der. Kjøp et vanlig et med 512MB minne. HW.no sin nylige test viser at minnemengde på 8800GT har ingen effekt, selv ikke ved høye oppløsninger.

Lenke til kommentar

Hmmmm.

 

 

Må si at Radeon HD 3870X2 kortet frister veldig da. Det er jo ikke mye dyrere enn GTX kortet. Men blir så i tvil av testene. Og så er det jo ikke nVidia. Alternativet til Radeon kortet blir, hvis jeg har forstått rett, 9800GX2 kortet fra nVidia, men det blir vel svindyrt i forhold?

 

Og har det noe å si at jeg har et nVidia chip set i hovedkortet kontra å bruke et skjermkort fra Radeon? er ikke det ATI/AMD? For jeg har jo AMD prosessor.

 

Skjønner ikkeno, jeg. Savner tida med 286'en min =) Alt var enklere da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...