Gå til innhold

God bærbar pc for ca. 7000 kr.


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en PC som hvor det har oppstått visse komplikasjoner, derfor ser det ut som om kjøpet mitt blir hevet og jeg står fritt til å bruke pengene den forrige PC-en kostet på en ny data. Den kostet 7000 kr, og jeg vil helst at den ikke skal være så særlig mye dyrere enn det. Som sagt vil jeg at det skal være Windows, men med Vista. Jeg er ingen ordentlig gamer, men jeg spiller lett kjørbare spill som Football Manager. Derfor lurer jeg på om noen av dere har noen tips til en PC jeg kan kjøpe, er det noen gode PC-er dere har bra erfaring med?

 

Takk for svar!

 

PS. Hvor mye RAM, minne osv. den skal ha vet jeg ikke noe om, men det hadde vært greit om dere nevnte hvor mye den PC-en dere anbefaler har. Dette skal også være en ny PC, ikke en som er billig fordi den er gammel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen kløpper innen datateknologi, men dataen bør helst ha en "middels" størrelse. Med det mener jeg at den er så stor at jeg kan ha den på fanget uten at det er noe problem. Resten vet jeg ingenting om, men jeg er åpen for alle forslag!

 

Den bør helst ikke produsere for mye varme og ha lang "levetid".

Endret av Kristi1408
Lenke til kommentar

Jeg valgte å ta den til 5190 som utgangspunkt siden den har gode spesifikasjoner til prisen.

Prosessoren trenger du ikke oppgradere, den er grei slik den står samtidig som oppgraderingen er for dyr.

Fargevalget bak på skjermen kostet litt ser jeg, der får du se om du gidder det. Garantien er grei, der gjør du ingenting.

Høyere oppløsning på skjermen er behangelig, da får du større skjermflate og du får plass til mer på skjermen. Her ville jeg spandert på en oppgradering.

Det er greit med to gig ram, her trenger du ikke oppgradere.

Disken er i utgangspunktet 160 gig, noe som er en fin størrelse, men du får oppgradere om du føler du trenger mer plass.

Mus velger du om du føler for det.

BAtteritiden vil øke betraktelig med et større batteri. Maskinen vil bli litt tyngre, men du vil få flere timer mer batteritid, særlig med 9-cellers batteri. Usikker på hvor lenge det vil vare, men opp mot 5-5,5 timer kanskje med lett bruk og skjermlyset stilt noe ned.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Har du vurdert denne?

 

Lenovo N200 15.4"WXGA,Go7300,Dual-Core T2330,3 GB,120GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHP

 

Ukens tilbud hos Komplett - Kr. 4.995,-

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34564...led#ProductTabs

 

Test av en utgave med "mindre muskler" her:

 

http://www.hardware.no/artikler/lenovo_n200/46540

 

Jeg slo til på tilbudet fra Komplett - har ikke særlig erfaring med bærbar PC - men jeg liker alt jeg har fått sett det siste døgnet! :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hva med en Acer Aspire 5720ZG?

 

En god PC som er veldig bra til prisen å være.

Med skjermkortet som sitter i denne PC-en vil du også kunne kjøre litt kraftigere spill enn FM.

 

Link

 

 

PS: Elprice har like priser i butikk som på nettet så hvis du bor i nærheten av en butikk så slipper du frakt :D

 

 

 

SuXz0r

Lenke til kommentar

Jeg ser på to PC-er nå som jeg vurderer å kjøpe; XPS 1530 og Inspiron 1525. Hvilken av de anbefaler dere at jeg kjøper? Har dere noen gode erfaringer med noen av dem selv? Er det noe jeg bør oppgradere på dataene som dere synes mangler eller bør være bedre?

Lenke til kommentar

Med et budsjett på 7000 får du mest ved å kjøpe 1525 med din bruk. 1530 har et bedre grafikkort, men med dette budsjettet får du mindre disk og mindre med ram. Til din bruk vil jeg anbefalt 1525, da får du mest. Om du øker budsjettet får du en maskin som er bedre egbet til spilling med 1530, men det har du kanskje ikke behov for? (FM har ikke grafikkrav, så begge maskiner fikser det).

 

Husk å bruke rabattkupong ved kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...