Gå til innhold

Problem p4 2.53


Eystein

Anbefalte innlegg

Hmm. Har innstalert to p4 2.53 prosessore på to asus hovedkort nå.. Ene funka det, men nå på den andre fikk jeg gjentatt pipelyd..altså at cpu ikke blir avkjølt godt nok?

 

Det rare er at det er boxed intel og jeg fikk begge "klaffene" presset ned motsatt vei. Men det virket ikke som den passet godt nok da det knirket litt i den ene klaffen da jeg presset og det var litt motstand. Så jeg prøvde på nytt og på nytt og greide ikke å få den ned uten å presse litt hard. og da hadde jeg nettopp gjort det samme på en annen av akkurat samme type. Den pcen jeg skriver fra nå.. Iallefall andre ting som er veldig muffent er at 3.3 volt viser 3.85volt (!) så hva i pokker er galt?

Er hovedkortet mos eller har jeg ikke satt i kjøle&vifta godt nok på prosessoren? Eller er den ødelagt siden det virker som den ikke "passer" perfekt uansett hva jeg gjør.. og den kom med i retail av boxed intel p4 2.53..

 

Hjelp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å legge til. Award biosen gir gjentatte pip mens systemet kjører. Altså tegn på at cpuen er for varm. Men fatter ikke hvorfor 3.3volt er på 3.85 volt nå.. Og at jeg tross alt har fått ned klaffene uten å bruke rå makt. det virker jo som om den passer. Kan det hende pastaen under er blitt smurt vekk pga at jeg fikla litt? Når jeg ser under så er det bittelitt som er borte. Som i en firkant etter der cpuen var.. Det tyder jo og på at kjøleelementet hadde kontakt med cpuen.. arg..fatter ikke hva som er galt.

Lenke til kommentar

Fant ut feilen nå.. Satte inn samme hovedkort som ikke funka på ene chassis og det funka på andre.. voltatgen var normal. altså er det powersuplyen som er mos på den andre chassisen. Gikk litt bedre å se etter feil når jeg hadde fått meg litt søvn.

 

Eneste er at pga all den fiklinga med prosessoren så øker den veldig fort i temperatur pga at kjølepastan er litt borte. Går vel ant å kjøpe ny, skrape av det gamle og legge på ny??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...