Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russebil anlegg forslag, hva skal vi velge?


Anbefalte innlegg

Vi har snakket med to forskjellige bilradiobutikker i Bergen. Vi vil lande på rundt 17 000-18 000kr inkludert rabatter og sponsing

Bil og Radio spesialisten forslag til anlegg:

 

2x Pioneer 3000W 12" i SPL serien deres

1x Rockford Fosgate monoforsterker til 8000kr

2x par Pioneer 6x9 høytalere, til 1000kr paret

1x 5kanals forsterker Rockford Fosgate 5000kr

 

Radioservice forslag:

8x US blaster 12" 600W

2x DLS monoforsterkere -usikker på spesifikasjoner

2x par 6x9 høytalere.

1x 2kanals DLS forsterker

 

Det vi lurer på er om hva som er best av de to forslagene? Kasser og slikt skulle de hjelpe oss med, det samme med kabler og slikt. Har ikke de forskjellige spesifikasjonene på komponentene. Det vi er ute etter er skikkelig trøkk og dunking som høres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor d ?

må bare vite:P

 

DLS er mye bedre en RF, og jeg mener usblaster subene er fullt på høyde med de pioneer subene, men så er ikke jeg spes glad i pioneer suber da, hehe

 

Men du får mere for pengene hos radioservice, mener jeg

Vi er ute etter det anlegget som lager mest lyd, mest bass mest trøkk. Vil begge anleggene lage bra trøkk eller?

Lenke til kommentar

aldri hørt om dls men rockford er jo helt kurrant bare fordi du ikke liker det betyr ikke at det er dårligere enn alt annet på markede (tenker på forsterkerne)

 

tror det cossie sa lager mest lyd pga antall subber, men spør du meg er det alt for lite watt på de 2 monoblokkene som skal drive de 8 subbene

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at de DLS forsterkerene er bedre en de fra RF ;)

Har ikke sagt at jeg ikke liker RF, men jeg synes ikke de leverer slik de gjorde før, så du betaler ekstra bare fordi det heter RF ;)

 

At du ikke har hørt om DLS, sier jo litt om hva du vet ang bilstereo... selv har jeg drevet med bilstereo i nesten 20 år nå, og testet veldig mye forskjellig opp gjennom tiden, så litt erfarig mener jeg at jeg har.

Lenke til kommentar

men det jeg har fått med meg er at din erfaring etter 20 år har kommet fram til at dynabel er best

sier ikke at du har dårlig erfaring, kan garantert 100x så mye som meg :p, for min erfaring er LITEN! inrømmer det, det er derfor jeg spør om ting *for å lære

men jeg vil bare vite hvorfor du sier til alle at de må kjøpe seg dynabel istedet

 

hadde jeg spurt om mitt anlegg var bra da jeg skulle kjøpe det hadde du sikkert sagt kjøp Dynabel (tenker kun på forsterkerne mine) eller hva?

 

gi meg en god grun til hvorfor feks jeg skal gå over til dynabel

Lenke til kommentar

enig med han over her.. jeg har bare 1 års erfaring med bilstereo, men til og med jeg har fått med meg at dynabel er noe søppel.. i og med at "alle" forhandlere anbefaler å styre unna det, og de som har kjøpt det har vært mektig misfornøyd! Men, hvis man først har fått for seg at dynabel er best så forandrer det seg vel ikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...