Gå til innhold

Sauebonder i Austalia- Kutter i lam uten bedøvelse


Anbefalte innlegg

DB.no

 

Skal se denne dokumentaren snart på svensk TV4 og se hva dette går i. Jeg vet ikke hvor mye smerte en sau har av dette fordi jeg ikke har peiling på sau, men ser jo ikke akkurat godt ut da. Eneste jeg synes var litt rart var at de ikke sprayet på desinfiserende middel, det gjør no vi på hestene med alt som er i nærheten av kutt og sår som kan bli infisert. Men synes det er svært spesiellt at det er Australia som forsatt driver med dette i stor skala siden dette er den samme regjeringen som er helt latterlig ville etter å ta hvaljaktende Japanere. Feie for egen dør er det vell noe som heter!

 

Noen som vet mer om hva dette gjør med sauene og hva det egentlig går i?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
DB.no

 

Skal se denne dokumentaren snart på svensk TV4 og se hva dette går i. Jeg vet ikke hvor mye smerte en sau har av dette fordi jeg ikke har peiling på sau, men ser jo ikke akkurat godt ut da. Eneste jeg synes var litt rart var at de ikke sprayet på desinfiserende middel, det gjør no vi på hestene med alt som er i nærheten av kutt og sår som kan bli infisert. Men synes det er svært spesiellt at det er Australia som forsatt driver med dette i stor skala siden dette er den samme regjeringen som er helt latterlig ville etter å ta hvaljaktende Japanere. Feie for egen dør er det vell noe som heter!

 

Noen som vet mer om hva dette gjør med sauene og hva det egentlig går i?

 

Det er vistnokk for å forhindre markinnfeksjon bak hos sauene. Det ser grotesk ut, men har hørt fra ei som har jobbet med sau i Australia at en levende, markspist sau ser verre ut. :)

 

 

Når det er sagt lurer jeg på hvorfor de ikke bruker bedøvelse. Sansynligvis prisen, og nå tåler jo sauen det.

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...