Garanti Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hei, er nybegynner. Har to dokumenter: input.html <html> <body> <fieldset> <legend> Hvor vil du dra?</legend> <form action="rykogreis.php" method="post"> <input type="radio" name="destination" value="Las Vegas">Las Vegas <br /> <input type="radio" name="destination">Amsterdam<br /> <input type="radio" name="destination">Egypt<br /> <input type="radio" name="destination">Tokyo<br /> <input type="radio" name="destination">Bahamas<br /> <input type="Submit" value="Gå!"> </form> </fieldset> </body> </html> rykogreis.php <html> <body> <?php $destination = $_POST['destination']; echo "Traveling to $destination<br />"; switch ($destination){ case "Las Vegas": echo "Bring an extra $500"; break; case "Amsterdam": echo "Bring an open mind"; break; case "Egypt": echo "Bring 15 bottles of SPF 50 Sunscreen"; break; case "Tokyo": echo "Bring lots of money"; break; case "Bahamas": echo "Bring a swimsuit"; break; } ?> </body> </html> Når jeg trykker på submit-knappen, kommer bare innholdet av rykogreis.php fram. Hva har jeg gjort galt? EDIT: Setter mer enn gjerne pris på om noen kunne hatt meg på msn slik at jeg kunne fått hjelp der, vil uansett trenge hjelp siden. - Garanti Endret 24. februar 2008 av Garanti
Martin A. Skrevet 24. februar 2008 Skrevet 24. februar 2008 Du trenger en form for webserver med støtte for PHP for å kunne bruke PHP. HW.no har skrevet en guide i ni deler som omhandler innføringen i PHP og MySQL. http://www.hardware.no/guider/?q=mysql-innf%F8ring
Garanti Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Skrevet 24. februar 2008 (endret) Det har jeg, bruker WAMP. Glemte å si det. EDIT: Problemet var WAMP som hadde hengt seg opp. Funker nå Endret 24. februar 2008 av Garanti
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå