Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc restarter og restarter før den kommer inn i win


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått et problem på min pc som jeg ikke har den fjernesete anelse om hva kan komme av.Det startet vel Tirsdag 19/02 at jeg satt og skulle prøve å konvertere mkv filer til wmv og jeg lastet ned win media player 11 og windows media encoder.Jeg fikk ikke bruk for dette og avinstallerte programvaren og rebootet.Når den skulle inn i windows igjen da,så rebootet den 8 ganger før den kom endelig inn i windows.Før den kom inn kom den bare til desktoppen (loadet ikke ikonene engang) før den rebootet på nytt.

Jeg trodde det hjalp med en reinstall av windows og gjorde det.Etter en fresh install tok jeg 5 rebooter og maskinen kom inn i windows alle gangene.Men når jeg tok og installerte alle driver og oppdaterte via windows update kom problemet tilbake.Den rebooter 7-8 ganger før den endelig klarer å komme seg inn i windows.

Jeg trodde dette kunne være biosen og tok ut batteriet for å resette den, men da bootet den ikke i det hele tatt (bare viftene som gikk og surra) så jeg har sendt inn hovedkortet til Digitalimpuls for å få sjekket det.

For meg så virker det som at det er windows update som forårsaker dette, men andre mener det er veldig rart om det skulle være det.

PC-en var rockstabil i 4 mnd før dette problemet kom.

 

Av hardware har jeg:

 

Asus P5E

Club 3D 8800GTX

Intel Dual Core 3Ghz

2GB pc 8500 minne

 

Håper noen kan hjelpe meg med gode svar,da jeg er veldig fortvilet nå.

Når ikke en windows reinstall og win update fikser det,så er det rart.

Er bare så merkelig at når den først kommer inn i windows, så er den rock stabil og kan stå på i flere dager før jeg slår den av.

 

God helg til alle :)

 

Mio

Endret av Mio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt interessert i å vite hvor langt den kommer før den rebooter. Om den ikke kommer inn i windows vinduet/grenseznittet er det sannsynligvis hardware feil eller feil med hardware-drivere (f.eks. tastatur). Om den begynner å laste skrivebordet er det feil i drivere eller registeret, og du kunne da reinstallert windows (siden du allerede er gått nedover den veien) også installert windows update 1 for 1, dvs, først service packs deretter sikkerhetsoppdateringer 1 for 1, deretter andre oppdateringer 1 for 1. Du kan ta 10 og 10 av gangen om du vil, så går det litt fortere, men du kan da ikke identifisere nøyaktig hva som er problemet.

 

Men hvis du kommer inn i windows til slutt har du også noe som heter Event Viewer under Administrative verktøy i kontrollpanelet, der listes feil med windows.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis en BSOD (bluescreen of death) som forårsaker restart under oppstart av windows.Dette skyldes trolig nye drivere eller dårlige installasjoner av windows update. Prøv å trykke inn F8 under oppstart av PC-en, etter at cmos er fullt lastet inn og start windows i sikkerhetsmodus. derfra kan du slette driverne eller programmene/oppdateringene som forårsaker bsod'n. lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...