Gå til innhold

Mekke kabinett og vannkjølesystem, billig, bilradiator


Anbefalte innlegg

Først av alt , dette skal være den billige typen av prosjekt.

 

Eg har tenkt på dette i en del år , og no tenkte eg at det var på tide å begynne.

 

Kjølesystemet skal være vannavkjølende.snikre selve kassen til maskinen skal og være av den billige sorten , men det er vannkjøle systemet som skal være hovedmålet.

Da og vannkjølesystemet skal være av den overdimensjonerte sorten eg snakker da om en bil radiotor så kommer denne til å ta en større del av plassen til maskinen og dermed være som en del av kabinettet.

 

Først hadde eg tenkt å ta radiatoren ut av min gamle bil Ford scorpio 2.0 GLI. Men den havnet på skraphaugen i hu og hast pågrunn av høgare pant og pågrunn av at en kamerat hadde en tilhenger for jobben akkurat da.

 

Punkt 1. Finn en radiator som passer til jobben.

Endret av Sinseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale deg å bruke en bilradiator. De fleste bilradiatorer har masse 180-grader bends som vil bety veldig dårlig vanngjennomstrømning selv med en kraftig pumpe. Dessuten er ikke gamle bilradiatorer veldig effektive til formålet. Du kan derimot ta ut varmeregisteret av en bil, da det er mer passelig størrelse, og vanngjennomstrømningen vil ikke bli "drept".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...