Gå til innhold

Panorering gir etterslep eller hakkete bilde


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter ny LCD og kikket litt på Elkjøp. Jeg la merke til at bildet på noen av LCD apparatene hakket eller rykket etter med motivet under panorering. Jeg gikk bort til en dyr Philips og der var det et perfekt glidende bilde.

 

Hva skal jeg se etter i spesifikasjonene når jeg vurderer tv'er på nettet? Hvilke verdier bør være bra for å slippe et slikt hakkete bilde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung Q97 Plasma 42" har ihvertfall denne hakkingen (har sett den både på kabel og video).

 

Er litt merkelig, virker som det er en viss hastighet på panoreringen den har problemer med. Har ikke sett noen problemer med sport f.eks.

 

Det er spesielt på en sveip over typiske bybilder den blir hakkete. Dvs. at man sveiper i en 180 grader vinkel f.eks. over ett bybilde. Da får den typisk 4-5 hakk på den sveipen.

 

Det er selvsagt irriterende, men forsåvidt ikke noe kjempeproblem. Det er kanskje 4-5 ganger det skjer i løpet av en kveld og det er jo snakk om noen tiendelssekund hver gang, men hadde jeg vist om dette på forhånd så kan det hende jeg hadde vurdert annet TV (sammen med endel annet som jeg ikke er fornøyd med).

Lenke til kommentar
Jeg ser etter ny LCD og kikket litt på Elkjøp. Jeg la merke til at bildet på noen av LCD apparatene hakket eller rykket etter med motivet under panorering. Jeg gikk bort til en dyr Philips og der var det et perfekt glidende bilde.

 

Hva skal jeg se etter i spesifikasjonene når jeg vurderer tv'er på nettet? Hvilke verdier bør være bra for å slippe et slikt hakkete bilde?

 

 

Snedig dette med Philipsen. Lurer på om ikke det er den samme modellen jeg kom over på OBS! Trondheim.

Har egentlig ikke likt Philips LCD (blåskjær, blasst bilde).

MEN denne jeg så på OBS! hadde et fanstastisk levende bilde. Det sto kjente merker og modeller ved siden av

så jeg kunne sammeligne direkte. Det var overhode ingen "hakking" ved panorering og bilde var så innmari levende.

Husker ikke modellen, men det må være en 77 elle 9... et eller annet. Tror også den hadde 100hz.

 

Nesten religiøs hilsen fra

Stjørdal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...