Flylow Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Jeg ønsker å benytte excel til å kryssjekke. Dvs, tallreferanser i ett regneark ønsker jeg å vite om forekommer i et annet regneark. Forslag til fremgangsmåte for å gjøre det? Benytter excel 2000...
pertm Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 (endret) Du kan bruke countif formelen f.eks A1 er referansen du vil kontrollere etter og det kan ligge mellom A1 og A20 i Ark2 =COUNTIF(Ark2!A1:A20;A1) blir det 0 finnes det ikke, gir det høyere så finnes det Du sa ingenting om språk, har du norsk versjon er formelen antallhvis(...) eller antall.hvis(...). Endret 20. februar 2008 av pertm
Flylow Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Det ble litt knot da jeg hadde mange celler som referanse, men countif-formelen hjalp meg mye. Mange takk.
Skagen Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
Harald Staff Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Hei moderator. For Excelfolk er emnetittelen faktisk svært dekkende og umiddelbart forståelig. Erstattet med den langt mer moderne "Excel Kryss Sjekk" skrive måten ville den antakelig blitt aldeles perfekt Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå