Hestvik Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Har lest at det er utrolig mange som sliter med å få Bf1942 til å kjøre gjennom Vista, men har funnet en løsning som fungerer! Til informasjon så løste jeg problemet på følgende måte. Høyreklikket på snarveien på skrivebordet og klikket på Egenskaper>Kompabilitet. Der er det en liste over eldre operativsystem som Xp Sp2, 2000, 98 osv. Her velger du Windows XP Service Pack 2. Klikk avansert og velg det samme der. Klikk OK og lagre. Så går du inn på din Battlefield 1942 mappe, og finner exe filene bf1942 og bf1942_w32ded og høyreklikker på begge slik at du får opp samme som isted. Velg XP SP2 på alle de 4 plassene(dvs også under avansert). Når du har gjort dette så går du tilbake til snarveien og klikker egenskaper en gang til. På en av disse Fanene eller under avansert på en av fanene, skal du ha mulighet til å krysse av på kjør som administrator. Velg den og klikk ok. Du er NÅ klar til å kjøre spillet på rett måte:D Hvis problemet vedvarer, må du hente ned de nyeste driverne til ditt hovedkort, chipset og skjermkort. Helst fra leverandørens side. Da er det garantert at det virker, jeg så ingen lys i enden av tunnelen da jeg startet og fant bare tråder rundt omkring som ikke hadde fått svar, men alt ordnet seg til slutt! Lykke til andre som prøver! Tenkte at hvis det er mange som lurer, så ligger svaret her! Det er faktisk mulig å bruke Vista under Battlefield 1942!
Captain Slow Skrevet 1. mars 2008 Skrevet 1. mars 2008 funker ikke hos meg. noen andre som får det til å funke? Eller har noen andre løsninger ?
Hestvik Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Skrevet 1. mars 2008 funker ikke hos meg. noen andre som får det til å funke? Eller har noen andre løsninger ? Og da har du gjort det som står? satt snarveien til kompabilitetsmodus xp sp2, og bf1942.exe og den andre til kompabilitetsmodus? Og oppdatert driverene til skjermkort og hovedkort?
Captain Slow Skrevet 2. mars 2008 Skrevet 2. mars 2008 (endret) Nå fikk jeg oppdatert skjermkortdriveren, og det funker Hurra, takk! Edit: 100 posts lizm. Endret 2. mars 2008 av Entertainment
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå