Gå til innhold

Tråden for tegneserieadapsjoner!


Anomi

Anbefalte innlegg

Fant ikke noen tråd for film basert på tegenserier, og siden de lages i hytt og pine for tiden syntes jeg det var nødvendig. Jeg snakker om filmer som X-men, Spiderman, 300 osv. Personlig synes jeg bare er noen få av disse tegeneserieadosjonene som er verdt å se, men så er de i gjengjeld veldig gode. Noen av dem er:

-Hellboy

-300 (under tvil :hmm:)

-Batman filmene (ikke alle såklart)

 

Flere tegneserieadopsjoner jeg burde få med meg før jeg ligger i graven?

Hvilke andre tegneserier synes du burde få sin sjanse på filmlerretet?

Personlig gleder jeg meg til Hellboy2, Watchmen og den nye Batman filmen.

Diskuter i vei. ;)

Endret av PiratKamerat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine favoritter er Batman Begins, V For Vendetta, Sin City, Road To Perdition og til dels 300. Likheten her er jo at dette er relativt mørke historier.

 

Hadde forøvrig et gjensyn med Batman Returns i helga. Og jeg kan ikke si meg videre imponert. For all del, skuespillerne gjør det bra og Burton har en veldig gjennomført stil, men for min del blir historien altfor lite engasjerende. Ikke bare har vi noen relativt tåpelige påfunn her (en pingvinghær med raketter), men manuset surrer jo frem og tilbake og mister helt fokus. Dessuten er ikke actionssekvensene noe særlig å ta vare på.

 

Ser at det planlegges en Tin Tin-film, og det tror jeg kan bli spennende. Jeg bare håper de nedtoner humoren litt og fokuserer mer på de spennende eventyrene.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Favorittene er Batman Begins, Sin City, V for Vendetta, 300 og til dels X-men.

 

De foregående Batman filmene synes jeg ikke er noe særlig, selv om at jeg er fan av Batman karakteren. Andre adaposjoner som jeg må si har imponert lite er Superman Returs, Spiderman-triologien (OK, den første var grei underholdning, men resten var forferdelige), Hellboy og ikke minst The Punisher.

 

Gleder meg til oppfølgeren til Sin City og ikke minst The Dark Knight.

Lenke til kommentar

Oida, greide å glemme Sin City jeg. ;)

Det er jo selveste fasiten på vellykket overføring fra tegneserie til film.

 

Mon tro om Preacher hadde gjort seg som en miniserie..... :hmm: Det hadde den sikkert. :thumbup:

Forøvrig skulle det jo lages Akira spillefilm. Det blir jo spennende. :)

Lenke til kommentar

Holder meg stort sett til adapsjoner av verkene til Frank Miller og Alan Moore. Batman-filmene går under tvil, mens resten av Marvel/DC-universet kunne vært slengt i Puddefjorden. Er klar over at Moore ikke liker hvordan de fleste filmatiseringene av hans verk er blitt, men jeg digger "From Hell" og "V for Vendetta".

Lenke til kommentar
Fant ikke noen tråd for film basert på tegenserier, og siden de lages i hytt og pine for tiden syntes jeg det var nødvendig.

da burde du se i tråden (som er sticky i toppen) "Nyttige tråder i filmforumet"

der finner du en tråd som heter "Kommende DC- og Marvel-filmer" selv om det er hovedsaklig DC og Marvel så er den IKKE ekslusiv til de..

Lenke til kommentar
For å få nevnt så mange nyere tegneserieadopsjoner som mulig, må jeg nevne at The Hulk, Electra og DearDevil var rene makkverk.

du glemte Catwoman

 

 

og en liten ting.. de er egentlig ikke "tegneserieadopsjoner"

en ekte "tegneserieadopsjoner" er filmer som "300" og "Sin City" som er filmatisering av spesielle historier

mens alle de andre tar bare figurene og setting men forandrer ofte TOTALT på historien (som med Catwoman)

Lenke til kommentar

Vanskelig tema dette. Som regel er tegneserie filmer bra i det øyeblikket du ser dem, men er egentlig dårlig som film.

 

Favoritten min må være Superman, og da snakker jeg om de med Reeves. Ikke den siste.

 

Men personlig så liker jeg X-men filmene er kul. Gleder meg til "Wolverine".

 

Hellboy var temmelig morsom. 2en ser også svært underholdende ut.

 

Constantine likte jeg faktisk. Selvom de glemte ut mye i filmen fra selve tegneserien (Hellblazer)

 

Tror også at jeg er en av de få som lite Judge Dredd

 

Spider-Man og 2en var kul. Greit nok at 3en er møkk. Har håp at Spider-Man 4 blir bra....eller de neste 2 fra den.... (De har bekreftet det skal lages 6 filmer)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Må si meg enig med JacEr her: Jeg liker adopsjoner av verkene til Frank Miller og Alan Moore best. Sin City var fantastisk og 300 var god, selv om den kunne vært bedre. Når det kommer til Moore; V for Vendetta var, som sagt, kanskje ikke noen nøyaktig overføring, men en brilliant film :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...