Gå til innhold

Skurrelyder på bærbar-pc via minijack


Anbefalte innlegg

Hvis jeg ser en film på bærbare pcen og kobler til lyden i tven via minijack så får jeg skurre lyder når strømkabelen er koblet i (jeg må ha strømkabelen i for å se filmen uten lagg). Problemet oppstår IKKE når jeg bruker innebygde høytalerne eller bruker headsett. Jeg bruker vista på den og alle nyeste drivere installert, t.o.m bios. Dette var det jeg fikk som svar fra hp:

 

Lydkortet på en notebook er designet for å gi lyd til de innebygde høyttalerne og til hodetelefoner. Når strømadapteret kobles til så økes også ytelsen til lydkortet, derfor opplever du en endring med adapteret tilkoblet. Hvis du ikke opplever noe støy i hodetelefoner eller i høyttalerne ellers så er det ikke så mye å gjøre med, siden kortet fungerer som det er ment.

 

Noen som gi forslag for hvordan jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg ser en film på bærbare pcen og kobler til lyden i tven via minijack så får jeg skurre lyder når strømkabelen er koblet i (jeg må ha strømkabelen i for å se filmen uten lagg). Problemet oppstår IKKE når jeg bruker innebygde høytalerne eller bruker headsett. Jeg bruker vista på den og alle nyeste drivere installert, t.o.m bios. Dette var det jeg fikk som svar fra hp:

 

Lydkortet på en notebook er designet for å gi lyd til de innebygde høyttalerne og til hodetelefoner. Når strømadapteret kobles til så økes også ytelsen til lydkortet, derfor opplever du en endring med adapteret tilkoblet. Hvis du ikke opplever noe støy i hodetelefoner eller i høyttalerne ellers så er det ikke så mye å gjøre med, siden kortet fungerer som det er ment.

 

Noen som gi forslag for hvordan jeg kan løse dette?

 

Hei. Har akkurat samme problemet. Skurrer når strømforsyningen er tilkoblet, forsvinner når strømforsyninga tas bort. Har ikke dette problemet med stasjonær pc. Har du funnet noen løsning?

 

Hadde også et problem ved overføring fra bærbar til lcd-tv via vga. Bildet blafret når strømforsyningen var tilkoblet, men alt ordnet seg når antennekablen tas ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Jeg har hatt samme problem.

Jeg løste det ved å koble laderen og forsterker/tv til samme uttak. Som jeg har forstått det er det på grunn av jording og lignende.

Om dette ikke hjelper kan du jo ordne i inntsillingene til laptopen din, slik at du skrur av stømsparing(om du har et kort fra ATI heter det Powerplay). Dette gjør forhåpentligvis at det ikke hakker når du kjører fra batteri. Mulig Vista har egne egenskaper for dette, ikke vet jeg.

 

Så nå at denne tråden var gammel. Håper det hjelper uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...