Gå til innhold

Problemer med ATI Radeon X1600 PRO


jevli

Anbefalte innlegg

Hei =)

 

En kompis av meg skal kaste PCen, og han ga meg RAMmen og skjermkortet..

Skjermkortet er et ATI Radeon X1600 PRO.

 

Da jeg skrudde i det nye skjermkortet, fungerte alt som det skulle. Jeg gikk inn i Windows for å skulle slette de gamle skjermkort-driverne før jeg skulle installere driverne til det nye skjermkortet. Da jeg slettet "ATI Display Driver", fikk jeg beskjed om at jeg måtte restarte PCen. Da PCen skulle restarte, var skjermen svart..

 

Jeg vet at PCen startet som den skulle, for det kom windows-oppstartslyd i høyttalerne. Men skjermen var helt "død". Den drev å blinka ventemodus.

 

Etter et par forsøk på å restarte PCen på nytt igjen ga jeg opp og skrudde ut det nye skjermkortet, for så å skru inn det gamle igjen. PCen startet nå som normalt, og jeg installerte driverne til det nye skjermkortet. Skrudde ut det gamle igjen, inn med det nye.. Men like dødt.. Det gamle skjermkortet funker som det skal forresten, så det er ikke noe som har skjedd med hovedkortet..

 

Skjermkortet ble koblet riktig til, jeg koblet den lille strømkabelen til kortet slik det skulle være.

 

 

 

Hva kan være feil?

Har et ASUS K8V-X hovedkort. Kan det være at skjermkortet (ATI Radeon X1600 PRO) er for kraftig for hovedkortet? Kan det være at strømforsyningen min (300W) er for svak?

Er det noe jeg må stille på i BIOSen for at det nye skjermkortet mitt skal fungere?

Er det noen som kjenner til dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør få testet skjermkortet i en annen PC.

 

Jeg hadde samme skjermkort i min gamle PC, og måtte få byttet det etter at det plutselig sluttet å virke.

Dette skjermkortet krever ikke spesiellt mye strøm, så 300W PSU burde holde.

Ellers er det et helt greit kort dersom du ikke stiller for store krav. Jeg fikk ca 1600 i 3DMark06 med en P4 2,8.

 

Jeg tipper at kortet har blitt skadet underveis.

Endret av jpmid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...