Gå til innhold

SB live player 5.1 til Marantz 5300. Hvordan få surround


Anbefalte innlegg

Hei. Har koblet SB live player 5.1 kortet mitt til A/V receiveren via en digital coax kabel. Jeg får stereolyd på anlegget. Selv når jeg velger 5.1 på høyttalersetup på pc'en. Skal ikke forsterkeren autodetektere hvilket signal den får og spille deretter. Når jeg kjører "test" får jeg bare lyd i fronthøyttalerene. Jeg har valgt "digital out only" på Creativ Surround Mixer. Jeg kjører minijack digital ut. Jeg har en splitter på den (fra Creative) Den ene går til mitt Desktop Theater 2500 via SPDIF. den andre går altså til Marantz'en i stuen via digital coax. Hva er det jeg gjør feil? Jeg vil gjerne kunne se film på TV'en og få surround på det splitter nye anlegget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke man kan få surround lyd med digital utgang på det kortet.. Du får bare stereo som du kan encode til surround med forsterkern da (pro logic) ellers må du bruke analog 5.1 ut (3jack -> 6rca) hvis du har slik inngang på forsterkeren (min erfaring er at dette bare kan være bedre på spill som støtter surround ordentlig, ellers er digital ut og pro logis stereo -> surround bedre.. synes JEG)

Lenke til kommentar

takk for svar.

 

Hvordan kan man finne ut om kortet støtter fult ut på digital ut? Det er jo litt rart at det har digital ut i det hele tatt viss dette ikke støtter surround.

 

Jeg mener forresten at jeg har lest et sted at det støtter 5.1 på digital ut. Man kan jo koble det til et Creative Inspire 5.1 høyttaler sett via digital. Er det noen annen form for dekoding på det høyttalersettet enn jeg har på min A/V receiver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...