Gå til innhold

''Konfigurerer oppdateringer'' tar år og dag. Noe galt?


Anbefalte innlegg

Da jeg formaterte hele maskinen min og la inn 64 bit fikk jeg av windows update beskjed om å skaffe de nyeste oppdateringene. Det var totalt 53 oppdateringer som måtte legges inn. Det gikk greit, men ved neste oppstart skulle den ''konfigurere oppdateringene'' og jeg ventet. Da jeg kom tilbake en halvtime senere møtte jeg en svart skjerm som ikke fikk kontakt med pcen (no signal), men pcen var på. Jeg har skrudd den på nå og prøver igjen. Er det normalt at det tar så sykt lang tid, eller er noe galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har selv opplevd at oppdateringer ofte krasjer i vista.

Skulle f.eks oppdatere skjermkortdriveren.

Lastet ned manuelt fra hp sine sider (har laptop) og under innstalleringen stoppet den på noen og åtti prosent, så dukket en feilmelding opp om at en uventet feil hadde oppstått.

Deretter rebootet maskinen, startet gjenoppretting (tilsynelatende til rett før oppdateringen) og da gjennopprettingen var ferdig var den nye driveren registrert som den skulle.

Senere har jeg tatt full gjenoppretting, og prøvde da hp sin update (kom melding om at det fantes en oppdatering).

Oppdateringen feilet igjen (jøss....) og prøvde da påny etterpå (klikket prøv på ny i oppdateringsloggen).

Da gikk det greit.

Til nå så har vel 30-40% av oppdateringene feilet, men alle har gått greit ved to-tre forsøk til.

Konfigureringer av oppdateringer har vel tatt alt fra 2-3 minutter til over en time, alt etter hvor mange oppdateringer som er lastet ned og hvor store de er.

Jobbet vel lengst da den la inn og konfigurerte 38 på en gang....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer med windows update. Nedlastingen går greit med konfigureringen med restart går i stå. Får blåskjerm og feilmelding om å ha funnet noe galt. Fikk etterhvert startet opp igjen og nå laster den alle oppdateringene på nytt!? er forløpig ikke helt trygg på vista da det dukker opp småting som umulig kan være riktig... er det er typisk 64Bits problem dette? Får vel prøve noen ganger til.

 

Compal JFL92+:

Vista Ultimate(Eng)64Bits, Intel nm45 E8200-3.66GHZ, 4GB ram, 200GB HD 7200rpm, geforce 8600m gt 512

Lenke til kommentar

Akkurat samme skjedde meg nå. Etter å ha gått i stå med "konfiguerer oppdatereinger..." 2 ganger klarte jeg til slutt å komme igjennom, men nå har det oppstått et annet problem:

Det virker som om PC-en "fryser" annenhvert sekund i ca. 0,5sekund. Veldig lett å se ved å bevege musa, da den fryser annenhvert sekund - utrolig irriterende. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Akkurat samme skjedde meg nå. Etter å ha gått i stå med "konfiguerer oppdatereinger..." 2 ganger klarte jeg til slutt å komme igjennom, men nå har det oppstått et annet problem:

Det virker som om PC-en "fryser" annenhvert sekund i ca. 0,5sekund. Veldig lett å se ved å bevege musa, da den fryser annenhvert sekund - utrolig irriterende. Hva gjør jeg?

 

 

Akkurat det samme problemet jeg fikk da jeg prøvde å klokke prosessoren (e6700) noe over 3ghz, selv ved 1,5volt JA DET ER JÆÆÆÆÆÆÆVLIG IRRITERENDE!!MFNJIPAFUIW#?¤((/90+478392748190!!!11oneone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...