CruellaDeVille Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har en markup slik: <body> <div id="sidebanner"></div> <div id="content">......massevis av innhold </div> css: #sidebanner{ float:left; background-color:#d20700; height:2000px; overflow:hidden; width:30px; } #content{ margin:4em 3em; border:thin solid #ccc; width:903px; padding: 1em; } hvor sidebanner er en rød stripe langs hele skjermens venstre side. Content på sin side skal ha en margin på 3em øverst, men da følger sidebanner også med nedover. Hva er det jeg ikke forstår? Vedlagt dump er delt i to. Øverste del viser hva jeg får, nederste del viser hva jeg ønsker å få til. Kan noen hjelpe meg litt på vei? C. med influensa
G2Petter Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Et godt tips er å legge * {margin: 0; padding: 0;} i toppen av CSS-en din. Da er du nødt til å sette margin og padding på alle elementer, noe som er litt ekstra jobb, men du har full kontroll. Jeg gjorde det med din kode, og det fungerte i hvert fall i Opera 9.25 og IE7 Petter
CruellaDeVille Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Hmm, ja - det så jo rett så bra ut i IE, men funkern'te i FF. Er det FF som har bugg denne gangen? Finnes det en hack? Nåværende løsning innebærer at rød kolonne til venstre er bilde - en løsning jeg definitivt mener jeg kan løse vha ren html og css (med deres hjelp, of course)
G2Petter Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 (endret) Jeg satt float: left på #sidebanner, og da fungerte det i FF, Opera og IE. Edit: jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men problemet har vel å gjøre med at enkle elementer med float sammen med elementer det ikke er float på flyter til toppen av elementet de er inne i. Det er sikkert noen som kan forkare dette på en bedre måte. Endret 16. februar 2008 av G2Petter
CruellaDeVille Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Juhu! Når begge floatet left går det som ei kule!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå