Gå til innhold

Lenovo 3000 N100 T5300 - Hjelp til ny bærbar


Goody

Anbefalte innlegg

Ser MPX selger denne for under 5000,- med 2GB minne. Ser for meg ut som ett bra valg i 5000-klassen. Har noen erfaringer med denne maskin. Hvor lik er den N200 når det gjelder chassis og kvalitet?

 

Sliter kraftig med å klarer å bestemme meg for hvilken bærbar jeg skal velge. Setter ut linker her og ønsker gjerne tilbakemeldinger og hjelp, gjerne fra ett litt nøytralt ståsted. Står mellom:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=87772 Lenovo 3000 N100 T5300

http://www.expert.no/Product/Product.aspx?identifier=HPG7030 HP G7030

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....78&cid=5546 Acer 5715Z

http://www.milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:1820650;c:36159 Toshiba SatPro L40-17H

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...52506&s=dhs Dell Inspiron 1525

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare tafset så vidt på N100 uten å bli veldig imponert, men kjenner dessverre ikke godt til forskjellen mellom denne og N200. Siden du er opptatt av en god skjerm er det verdt å legge merke til at du kan få en høyere oppløsing på Dell-maskina. Jeg synes det er klart verdt det, men da vil prisen overstige 5 lapper. Selv er jeg meget fornøyd med Dells kvalitet jevnt over. Jeg ville tatt en titt på Dell Vostro, bedriftsmaskinene til Dell. Prisene her er uten mva, men ta en telefon til dem og be om et godt tilbud. Ringe er eneste måte å få disse maskinene på for en privatpersjon, og Dell pleier å være ok å ha med å gjøre, så du kan oppnå en god deal. Ta en titt i Vostro-tråden om du vil vite mer om den.

Lenke til kommentar

Komputer er lest og testen så jo bra ut. Så da er jo spørsmålet mitt til ksvens1, er du fornøyd med kjøpet ditt? Hva har du å si positivt og negativt om Lenovo'en?

 

Har ca bestemt meg for å kjøpe N100 av MPX for 4990,-, men trenger litt assistanse. Ser brikkesettet heter Intel 945. Er det ett dårlig/utrangert brikkesett? Er det derfor MPX selger denne bærbare så billig kontra de andre?

Endret av Goody
Lenke til kommentar
Komputer er lest og testen så jo bra ut. Så da er jo spørsmålet mitt til ksvens1, er du fornøyd med kjøpet ditt? Hva har du å si positivt og negativt om Lenovo'en?

 

Har ca bestemt meg for å kjøpe N100 av MPX for 4990,-, men trenger litt assistanse. Ser brikkesettet heter Intel 945. Er det ett dårlig/utrangert brikkesett? Er det derfor MPX selger denne bærbare så billig kontra de andre?

 

 

Har selv kjøpt samme N100 av MPX. Maskinen har vært i bruk to dager så det er vel litt for tidlig å treffe en endelig konlusjon. Pcen virker for meg solid. Ingen "knirkepunkter" eller andre byggetekniske svake ting så langt jeg kan se. Nå skal det nevnes at jeg ikke har mye erfaring med bærbare pcer, men tok sjansen etter å ha lest mange tester som nettopp nevner soliditet som en av fordelene.

 

Har aldri prøvd N200, så hvor like disse er kan jeg ikke bedømme. Hadde faktisk tenkt å gå for N200 (budsjettsaken), men er nå glad for at jeg gikk opp en tusing for N100. Ikke mye ekstra for en kjappere cpu, en smule mer minne og ikke minst dedikert skjermkort.

 

Brikkesettet er jo ikke siste mote, men greier ikke å finne noe negativt i forhold til det og hva man får for pengene her. Skjermkortet er jo heller ikke nytt, men så lenge du ikke har spilling på agendaen ville jeg ikke la det påvirke meg. Etter det jeg har forstått er det ytelsemessig ca. i gate med go8400, hovedforskjellen er manglende støtte for dx10. Jeg så på det som en bonus om jeg kunne dra noen spill (ingen storspiller). Mitt eneste spill Guild Wars, gikk over all forventning.

 

Ytelsemessig synes jeg det går smertefritt. Vista flyter godt, og får ikke følelse av at pcen sliter. Faktisk så ble det over all forventning i et par tester jeg har kjørt (ikke langt etter min amd 6000+ i dvdshrink f.eks.)

 

Ser du er opptatt av skjerm. Der ble det ikke en innertier, men alikevel bedre enn en del andre jeg har sett på tidligere. Kan være at jeg er litt bortskjemt med gode monitorer ellers (ikke TN-panel... prioriterer riktige farger og kontrast fremfor raske panel). Fargene er godkjente, føles relativt naturlige. En del baklys, dessverre. Men jeg vurderer den absolutt god nok til å vise film når man er på farten.

 

Om du går for denne, husk å slå av den evinnelige diskdefragmenteringen. Disckeeper er scheduled til slite på hele tida. Ikke rart slikt kan ødelegge "Vista-følelsen" for mange som ikke sjekker slike ting. Uten å ta med deg der :) .

Endret av Extantitus
Lenke til kommentar
Jeg fikk min idag, laptopen er av kjempe god byggemessig stand, jeg kjøpte ifjor en Acer 5100 til 7000, og den er rimelig skranglete i forhold til Lenovo. Maskinen virker suuuper, så jeg tror nok ikke du vil angre kjøpet

 

 

Supert...har bestilt og venter i spenning. Ser dessuten MPX har satt opp prisen med 500,- i dag. Så det ble kommentert tidligere i tråden at skjermen ikke er en "innertier". Kom gjerne med din vurdering av skjermen.

Lenke til kommentar
Hvordan funker høytalerne på n100, bra lyd?

Prøver å finne en bærbar til 5000 med brukbare høytalere og lav støy på vifta. Ser jo bra ut denne men noen som har den og kan uttale seg om lyd og støynivå?

 

Støynivået er for meg helt greit, vifta kjører sjelden og har subjektivt ikke et plagsomt nivå. Men når det er sagt, så har jeg et merklig fenomen med Firefox (også IE). Under surfing kan cpu komme opp i 50%+ (mine andre pcer, 0-2 % cpu), og dette fører selvsagt til at vifta går. Bruker adblock+. Andre ting som normalt sett skal bruke mer ressurser enn en stakkarslig browser, oppfører seg som vanlig og ergo så går ikke vifta. Pussig.

 

Mulig det er pre-installerte Norton Internet Sec. som ødelegger moroa? Har ikke kommet så langt at jeg har avinstallert enda.

 

Når det gjelder lyd regner jeg med at du snakker om lydkort og høytalere. Det finnes vel ingen laptop med god lyd? Sier en som har ekte hi-fi tilkoblet hjemmepcen. Men holder fint til å høre på nettradio f.eks. Detaljert, men "smått". Lydkortet er ikke så ille vil jeg si.

Endret av Extantitus
Lenke til kommentar
Jeg får feil på fingerprint på denne, noen som vet hvilken driver el program som funker for den?

 

Fikk trøbbel Med Omnipass de første dagene... fingeravtrykkleserenenheten var "vistnok" ikke tilkoblet, måtte taste inn passord på gammelt vis. Men på et eller annet tidspunkt funket hele greia igjen og det har holdt seg flere dager nå, dermed har jeg ikke brukt noe mer ressurser på det (har så mye annet fiksfakseri som opptar meg med Vista). Men det tyder vel på at noe ikke er helt friskt, så dagen kommer vel igjen.

 

I enhetsbehandling har jeg noe som heter Personal Identification devices, underliggende AuthenTec, Inc.

Kan dette være saken vi ser etter?

Lenke til kommentar
Hvordan funker høytalerne på n100, bra lyd?

Prøver å finne en bærbar til 5000 med brukbare høytalere og lav støy på vifta. Ser jo bra ut denne men noen som har den og kan uttale seg om lyd og støynivå?

 

Støynivået er for meg helt greit, vifta kjører sjelden og har subjektivt ikke et plagsomt nivå. Men når det er sagt, så har jeg et merklig fenomen med Firefox (også IE). Under surfing kan cpu komme opp i 50%+ (mine andre pcer, 0-2 % cpu), og dette fører selvsagt til at vifta går. Bruker adblock+. Andre ting som normalt sett skal bruke mer ressurser enn en stakkarslig browser, oppfører seg som vanlig og ergo så går ikke vifta. Pussig.

 

Mulig det er pre-installerte Norton Internet Sec. som ødelegger moroa? Har ikke kommet så langt at jeg har avinstallert enda.

 

Når det gjelder lyd regner jeg med at du snakker om lydkort og høytalere. Det finnes vel ingen laptop med god lyd? Sier en som har ekte hi-fi tilkoblet hjemmepcen. Men holder fint til å høre på nettradio f.eks. Detaljert, men "smått". Lydkortet er ikke så ille vil jeg si.

Ok, leter etter en bra bærbar å denne ser ut til å ha det meste til den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...