mungo Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Hei Jeg jobber hos en grossist som har en kunde som vi har laget et regneark med varenr, varenavn,..., link til nettsted med bilde av vare +++ Regnearket har vi lagt ut på deres intranett som et excel-ark. Når de klikker på bildelinken til en vare for å se hvordan den ser ut åpner linken seg i samme vindu. Det som skjer videre er at de ikke kan klikke "Tilbake" for å komme tilbake til regnearket. Det har noe med hvordan registeret er satt opp på deres datamaskiner og det kan ikke endres. Derfor har de kommet med et forslag om å lage en knapp til hver vare i stedet for bildelinken som åpner bildet i et nytt vindu i IE. Det hadde vært greit hadde det ikke vært for at det er snakk om ca 400 varer med eget bilde til hver vare Det blir maaange makroer det... Det må da være en letter måte å løse det på. Forslag mottas med takk
Harald Staff Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tror jeg ville programmert kode som genererer hensiktsmessig (og enkel) HTML av regnearket, istedetfor å legge det ut som regneark, hvis dette skal leses i nettleser. Beste hilsen Harald
mungo Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Det blir nokså mye arbeid, men det er jo derfor arbeidsgiver betaler oss....
Manfred Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Det er direkte HÅRREISENDE å se hva norske bedrifter bruker excel til...
Harald Staff Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Det er direkte HÅRREISENDE å se hva norske bedrifter bruker excel til... Stilig at du tok profilbildet ditt akkurat da
mungo Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Skrevet 19. februar 2008 He he... Et bilde sier mer enn tusen ord!
mungo Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Skrevet 25. februar 2008 (endret) Går det an å lage en makro som sjekker om cellen som blir klikket i er en url for så å åpne den i nytt vindu? Da kan vi bruke ekstisterende regneark og vil spare oss for en del bry til jeg får overbevist de rette folkene om å gå for en webbasert løsning med databaser i stedet. Endret 25. februar 2008 av mungo
Harald Staff Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 Du har lite eller ingen kontroll med en regnearkfil i en nettleser. Ikke gjør det. Det går nok an å lære en katt å bjeffe, bite innbruddstyver og trekke sleder gjennom Canada. Men det er ikke måten å spare seg for en del bry Beste hilsen Harald
Manfred Skrevet 25. februar 2008 Skrevet 25. februar 2008 En annen ting som er håpløst i endel bedrifter her i landet er den detaljstyringen fra sjefene som absolutt ikke innehar den kompetansen de burde for å bestemme systemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå