Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bygd en datamaskin fra bunnen av og nå er alle delene ferdig installert. Da jeg skulle forsøke å starte datamaskinen for første gang, fikk jeg svart skjerm og får det fremdeles.

Alle inngangene på datamaskinen får strøm og signaler. Jeg har satt PCI - Express kortet på Master porten og selve hovedkortet ligger på normal modus (Hovedkortet har SLI støtte). Jeg har et 8800 GTS Club 3D om det er verdt å nevne. Jeg tviler på at spenningsspikere har slått ut datamaskinen fordi viftene på CPU og grafikkortet går, pluss at jeg legger ikke merke til svidd lukt.

Foreløpig har jeg kun en skjerm med VGA inngang, jeg bruker en konverter slik at den passer til DVI inngangene på skjermkortet. Jeg har prøvd begge inngangene og ingenting ble bedre av den grunn. Når jeg trekker ut skjermsignalkabelen fra grafikkortet mens datamaskinen er i gang, går den fra svart skjerm til "NO SIGNAL" modus.

Om jeg må legge til mer informasjon, gjør jeg gjerne det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig samme feil som meg.. Komplett.no sier jeg må sende inn komponentene så de får sjekket de.. Men om det er noen løsning til dette som jeg kan foreta så hadde det vært kjekt!

Har testet å ta ut en og en ram brikke, cleare cmos, sjekke skjermkortet og testet meed to skjermer..

Skrevet

slenger meg på her.. akkuratt satt sammen alt selv..

8800GT SLI

asus p5n-t deluxe hovedkort..

bruker dvi-d kabel.. drar jeg ut kabelen blir det svart skjerm, men om jeg putter den i står det no signal..

Hvordan hovedkort har dere?

Skrevet
slenger meg på her.. akkuratt satt sammen alt selv..

8800GT SLI

asus p5n-t deluxe hovedkort..

bruker dvi-d kabel.. drar jeg ut kabelen blir det svart skjerm, men om jeg putter den i står det no signal..

Hvordan hovedkort har dere?

HK: Asus M3A

CPU: AMD x2 6000+

PSU: Corsair 450W

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...