Skagen Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Hei. Jeg holder på å skrible litt på en Wiki om dagene, og lager maler og slikt. Jeg har fått til å lage mye rart med ParserFunctions som er ganske så lettforstålig. Det hele har gått helt fint inntil jeg skulle lage en mal for å lage innrykk i tekst. Edit: Har funnet ut at min opprinnelige kode ikke fungerte da WikiMedia vil tilføye slutt-tagger der den tror slikt mangler. Om noen har andre gode ideer til hvordan kode en mal til å lage innrykk i tekst med vanlig div-tagger er dere velkomne til å dele. Opprinnelig førsteinnlegg: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Koden ser slik ut: {{#ifeq:{{{1}}}|start|<div style="position:relative; left:100px;">}}<!-- -->{{#ifeq:{{{1}}}|slutt|</div>}} Syntaks: {{Malnavn|Parameter 1}} Som blir: {{Innrykk|start/slutt}} Uansett hva jeg gjør med malen blir begge uttrykkene sanne som resulterer i at jeg får dette hvor jeg bruker {{Innrykk|start}}: <div style="position:relative; left:100px;"></div> Og dette der jeg bruker {{Innrykk|slutt}}: </div> Som vises som vanlig tekst i nettleseren, altså </div> Jeg har prøvd å endre koden for malen slik at den vil kun teste om parameter 1 == slutt dersom det første uttrykket ikke er sant. Men samme resultatet. Jeg har også prøvd å bytte ut parametrene med tall istedet for strenger da jeg ikke har hatt problemer med å bruke tall sammen med i#feq (selv om de strengt tatt er strenger), uten at det hjalp. Dersom noen klarer å se feilen, eller har noen tips til hva som kan være feil med koden for malen min, så blir jeg veldig glad. Endret 14. februar 2008 av Skagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå