Gå til innhold

Maskara under øynene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sminket deg lenge?

Jeg husker da jeg begynte å sminke meg. Kunne aldri legge øyenskygge først, for da fikk jeg bare mascara på, og måtte legge all sminken på nytt :!:

Nå kliner jeg på alt fra tynne til tykke lag på lag, i søvne og i blinde, men får aldri mascara under/over :)

 

Er problemet at mascaraen kommer utom etter du har hatt på, kan du bruke en som er for våt. Lukk øynene til det har tørket :)

Lenke til kommentar

For å få klarhet i det, det er etter jeg har sminket meg at maskaren legger seg under øynene. Altså, ikke sånn at den våte maskaraen legger seg der, men ETTER at den har tørket. Det er migthy frustrerende, men jeg tror kanskje det har noe med at jeg har spesielt fet hud rundt øynene eller noe. Eyeliner på våtkanten funker heller ikke for også den havner under øynene før jeg får sukk for meg..

Lenke til kommentar
For å få klarhet i det, det er etter jeg har sminket meg at maskaren legger seg under øynene. Altså, ikke sånn at den våte maskaraen legger seg der, men ETTER at den har tørket. Det er migthy frustrerende, men jeg tror kanskje det har noe med at jeg har spesielt fet hud rundt øynene eller noe. Eyeliner på våtkanten funker heller ikke for også den havner under øynene før jeg får sukk for meg..

 

 

har samme problemet med eyeliner, irriterende. Og det har jeg sikkert brukt i 14 år.. Men har alltid gått litt ann på merket jeg kjøper også. Kjøper aldri "billig" kajalaer/eyeliner eller maskara, fordi det er noe jeg bruker mye av. Maskara har jeg ingen problem med akkurat dette.

Eyeliner fikk jeg råd fra butikken at jeg burde kjøpe vannfast, hun sa det funket tilogmed på våtkanten. Ikke i det hele tatt, alt som skjedde var at jeg fikk svarte merker under øye som ikke gikk bort med vann..

Men kanskje du kan spørre på en parfyme/sminke butikk om dette med maskaraen? De er oftest veldig flinke til råd og til å stole på!

Lenke til kommentar

Bruker du øyekrem eller har vanlig fuktighetskrem nær våtkanten? Mulig det får mascaraen til å flyte.

Ellers ville jeg vurdert å gå opp i pris. Er veldig fornøyd med Kanebo 38C Silk Performance (Separating and Lengthening) (joda, ganske beskrivende navn), som du fjerner ved hjelp av vann som er varmere enn 38C.

Lenke til kommentar
Bruker du øyekrem eller har vanlig fuktighetskrem nær våtkanten? Mulig det får mascaraen til å flyte.

Ellers ville jeg vurdert å gå opp i pris. Er veldig fornøyd med Kanebo 38C Silk Performance (Separating and Lengthening) (joda, ganske beskrivende navn), som du fjerner ved hjelp av vann som er varmere enn 38C.

 

 

fjernes det ved hjelp av sminkefjerning også? eller bare vann ved 38C? spesielt:)

Lenke til kommentar

Nei, bare vann varmere enn 38C. Da klumper den seg og så drar man av flakene. Det hender jeg bruker sminkefjernerkrem for annen øyesminke, og det er kanskje litt enklere å få den av da, men det pleier å holde med varmt vann. Det er glimrende, funker å bade med og sitter som et skudd med mindre du selv blir veldig veldig varm og svetter.

Lenke til kommentar

Er helt avhengig av fuktighetskrem i ansiktet, men ugår området rundt øynene. Har i det siste begynt å bruke dekkstift under øynene og merker at det forverrer problemet. Penis Trygve kan vel være inne på noe med pudder... Men det vil jo også bare vare en kort tid.

 

Pris har ikkeno å si. Bruker for øyeblikket en svindyr dior maskara som er perfekt på alle måter, bortsett fra at den havner under øynene. Jeg bruker ikke noe spesielt tykt lag heller, siden jeg ikke synes det er noe pent. Make-up skal være naturlig.

 

jeg vet ikke.. Mulig jeg er kravstor til hvor lenge make-upen skal se bra ut, men jeg forventer at fra jeg går ut døra hjemme og til jeg er ferdig på jobb skal make-upen vare. Erfaringer? Hvor lang tid går det før dere må freshe opp sminken?

Lenke til kommentar

På meg sitter Kanebo-maskaraen hele dagen uten å renne. Det samme gjør egentlig div. fra Lancome, men rimeligere merker innimellom holder dårlig.

 

Pudrer du oppå dekkstiften? Mulig det vil holde maskaraen bedre. Evt så må du være lettere på labben, og prøve deg frem hvor tynt lag du klarer å ha.

 

Har du maskara både oppe og nede? Er det bare nede som renner? Prøvekjør med å bare ta maskara oppe en dag. Hvis det ikke flekker så mye, så kan du vurdere å bruke permanent farge (fås på parfymerier) på vippene nede, og fortsette å bare bruke maskara oppe.

Lenke til kommentar

Hehe;) Den maskaraen jeg bruker er en dior maskara til 240 kroner, ikke gammel. I tillegg kom den på topp 3 over beste kjøp i woman. Ikke helt på topp fordi den var for dyr. Så, det er nok ikke maskaren heller:p

 

Og ikke bruker jeg mye heller. Jeg Har på så tynt lagt som mulig, for jeg synes ikke det er fint at det vises at man har maskara på, den skal bare gjøre vippene mørkere.

 

Ser ut til at jeg og mamma er de eneste i verden med problemet.... Men takker for alle forslag.

Endret av turbo42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...