Gå til innhold

Trenger hjelp, jeg har lyst til å begynne å kjøpe aksjer..


kevinedomm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at bestilling fra Oslo børs er gratis, siden det står 0,- der.

 

Jeg vil ikke bli overrasket av en eller annen slags sum hvis jeg bestiller 1 av hver?

Det ser ut til at de er gratis alle sammen. Jeg bestilte 2 av de, og de var iallfall gratis. Ring eller send en e-post og spør hvis du er usikker.

 

Har ikke 10k :(

Det gjør ikke noe. Det viktigste i begynnelsen er å skaffe seg en interesse for børs, lære osv. I de mest omsatte aksjene går det kanskje bra å omsette små poster også, uten at jeg har prøvd dette selv. I noen aksjer er postene på mye mindre enn 10 000 også (bare ikke velg aksjer ut ifra dette :p).

 

Om du ikke handler med ekte penger så kan du jo f.eks. bli med i konkurransen på http://www.stockpro.no som gjør det litt mer spennende å følge med i markedet. Vinneren av konkurransen (som går hver måned) får 10 000 kr.

 

Et alternativ til aksjer er opsjoner som krever litt mindre egenkapital og kan gi mye høyere avkastning. Men opsjonsmarkedet er en god del vanskeligere.

Lenke til kommentar
Men åssen virker stockpro?

Du kunne strengt tatt funnet frem det selv du fikk adressen av oss.

Om StockPro Stars:

 

Hvis du ber 1000 investorer, profesjonelle eller amatører, om å fortelle deg hva du bør investere i, vil du mest sannsynlig få 1000 forskjellige svar. Noen av dem er veldig dårlige, de fleste middels, men noen få vil vise seg over tid å være eksepsjonelt bra. Det er disse personene vi forsøker å finne med StockPro STARS©.

 

Vi tracker anbefalingene til alle som deltar i STARS© systemet og ser hvordan de gjør det over tid. De 10 beste investorene vil få status som StockPro GENIUS©: Vi slår sammen anbefalingene til disse 10 og lager en super-portefølje som vi kaller GENIUS©-porteføljen. Den er basert på flere tusen brukere og anbefalinger og blir distribuert regelmessig til alle StockPro-brukere. Går dette slik vi tror vil vi etterhvert lansere et fond basert på denne GENIUS©-porteføljen og dette fondet vil du kunne kjøpe og selge andeler i.

 

 

Regler for StockPro STARS©

- Kjøps-/salgskurs settes til første omsetning etter ordretidspunkt

- Du kan kjøpe/selge så mange aksjer du vil, men du må til enhver tid ha mellom 3 og 10 aktive ratinger for å bli med i konkurransen

- Du kan stenge posisjonen tidligst etter 3 dager. Den blir automatisk stengt etter 90 dager.

- For hver bruker beregner vi avkastning og poeng.

- Avkastning er summen av hver handels avkastning

- Poeng er lik avkastning fratrukket endringen hovedindeksen (OSEBX). Klarer man bedre avkastning enn denne får man pluss-poeng, hvis ikke får man minus-poeng.

- For hver aksje beregner vi en score. Den beregnes ved å vekte hver rating med treffsikkerheten til brukeren. Snittet av alle disse ratingene blir aksjens score. Mange kjøpsanbefalinger fra brukere med høy treffsikkerhet gir sterkt kjøpssignal, og motsatt.

- De 10 beste over tid får status som StockPro GENIUS©, og porteføljen til disse blir ("GENIUS-porteføljen") blir gjort tilgjengelig for StockPro brukere.

- Den som oppnår flest poeng i løpet av kalendermåneden vinner månedspremien på 10.000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...