Gå til innhold

semi-profesjonelt kamera til intervjuer


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha et kamera til semi-profesjonelt bruk. Jeg ser etter et brukt kamera med mye utstyr i 20-35000 kroners klassen. Kameraet skal hovedsaklig brukes til innendørs intervjusituasjoner, men kommer også til å bli brukt til allsidig utendørsfilming.

 

 

Jeg har snust litt på Canon XL1s. (http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12326365&sid=xz15obcUldDL915259&WT.svl=Link)

 

Noen som har noen kommentarer til dette?

Er det noen som har noen anbefalinger? Kamera? Utstyr?

 

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha et kamera til semi-profesjonelt bruk. Jeg ser etter et brukt kamera med mye utstyr i 20-35000 kroners klassen. Kameraet skal hovedsaklig brukes til innendørs intervjusituasjoner, men kommer også til å bli brukt til allsidig utendørsfilming.

 

Jeg har snust litt på Canon XL1s. (http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12326365&sid=xz15obcUldDL915259&WT.svl=Link)

 

Noen som har noen kommentarer til dette?

Er det noen som har noen anbefalinger? Kamera? Utstyr?

 

takk!

 

Sjekk med våre proff-forhandlere.

www.2mtv.no

www.videoutstyr.no

www.video4.no

Ikke utenkelig at de har noe brukt.

Nå om dagen er det mange som bytter fra SD til HD, så det bør være en del utstyr å oppdrive brukt for en ok pris om SD er bra nok for deg.

 

XL1 er et helt ok kamera. Ser imponerende ut for de som har null peil, så det gir deg fort litt mer cred enn andre kamera mer simplere utseende.

 

Ellers bør du vurdere disse også:

 

Panasonic DVX 100BE eller til nød AE

Sony PD 150 / PD 170.

 

Begge er i grunn bedre enn XL1(etter min mening), og bør ligge i samme prisklasse eller litt under.

 

Ellers var det jo en del ekstrautstyr med, det er alltid positivt.

Husk at du bør bruke en del penger på god lyd, og muligens på lys også.

Lenke til kommentar

Er enig med AVO. Bruker selv et Sony PD 170 og er godt fornøyd med det. Dette kameraet er solid bygd og er vel et av de mest brukte repotasje-kameraene. Det er lyssterkt og derfor godt egnet innendørs hvor lysforholdene ikke alltid er så gode. Det har også XLR kontakter for lyden. Størrelsen gjør det også til et meget hendig kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...