Memetro Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hei alle kunnskapsrike medlemmer Jeg jobber nå med å lære med html og css, og forstår nå for det meste hvordan disse fungerer sammen. Men jeg lurer på hva som må til for å ordne slike linjer som på denne siden? http://www.designbstudios.com/ Da tenker jeg på de røde bannerene som er oppe og nede, og de "hakkete" linjene.... Uff, skikkelig dårlig til å formulere meg.... Er det noen som forstår hva jeg mener eller?
Teig Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Regner med at bannerne (som du nevner) er bilder laget i et grafisk program som Photoshop eller Illustrator. Disse blir dermed satt opp i stilsettet akkurat som det skulle vært et vanlig blokkelement: #top { background:url(bilde.gif); width:200px; height:100px; }
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg forstår godt hvordan du mener. Men du må vel strengt tatt ha widthen på 100% og ikke oppgitt i pixler for at det skal dekke hele skjermen uansett oppløsning. Videre så må du ha null margin. Dette setter du i CSS filen: body { margin:0; padding:0; } Da blir det helt ut i kantene, noe det ikke gjør med helt av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå