arsenal82 Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Profibus brukes for det meste i industriel automasjon til styring av prosesseri industrien og er vel den ledende industristandarden. Det jeg lurer på er om det brukes i det hele tatt innenfor byggautomatisering og hvor i såfall??
2rgeir Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vil anta at profibus går mye på pls-styring. Vil tro at det er litt overkill i en standard byggautomasjon da man ikke trenger de egenskapene pls har.
arsenal82 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Skrevet 4. februar 2008 Jo stemmer nok det. Tenkte kansje til styring av ventilasjonsanlegg i bygg f.eks...frekvensomformere, trykkfølere og diverse som kan være i en ventilasjonsaggregat. Hva brukes vanligvis på sånne anlegg?
Behydro Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 ofte vanlig skjermet / uskjermet kabel, 0,75 / 1 / 1,5 kvadrat Har lagt div sensor kabler i dag, da brukte jeg MPRXCX, TCX og ÖLFLEX (maritimt anlegg)
2rgeir Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jo stemmer nok det. Tenkte kansje til styring av ventilasjonsanlegg i bygg f.eks...frekvensomformere, trykkfølere og diverse som kan være i en ventilasjonsaggregat. Hva brukes vanligvis på sånne anlegg? De fleste ventilasjonsanlegg idag blir levert som kompaktaggregat. Dvs at de har all den styringen i seg. Eneste kablingen elektrikkeren trenger å tenke på er til trykkfølere ute i anlegget som Behydro nevner. samt en kabel til SD-anlegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå