Gå til innhold

Dårlig kundeservice hos Play Asia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og noen venner tok å bestilte en Japansk Wii fra Play Asia. Når den kom i posten viste det seg at vi hadde fått en amerikansk Wii. Vi sendte mail til dem og fikk svar om at vi måtte ta bilder av Wii'en og sende dem inn. Vi gjorde dette og de sjekket lageret for å sjekke om de hadde sendt rett.

Etter det de fant ut så hadde de ikke sendt feil så vi ba dem sjekke lageret igjen. Nå har vi fått svar tilbake om at hvis det stemmer at de har sendt feil så må vi betale et gebyr på 50 dollar. Har de rett til å kreve penger for dette?

Jeg selv mener dette er dårlig service. Her sender de hos feil Wii og vi må betale 50 dollar for å rettet på denne feilen.

Thank you for contacting Play-Asia.com.

I am sorry about that. It is our apology that the received US Wii console has been used already. We will check the stock for Japan Wii console again. However please be kindly reminded that re-stocking fee around US$50 would be required for the exchange of consoles after we have confirmed incorrect version shipped to you in this case.

If you have any further questions, please do not hesitate to ask.

Best regards,

Joe

Play-Asia.com"

Endret av Luchy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske forbrukerlover gjelder ikke i utlandet. ;) Så her kommer du nok ikke så langt uansett. De har vel rett til å gjøre hva de vil så lenge de holder seg til lovene i det landet de driver forretningen fra.

Skrevet
Norske forbrukerlover gjelder ikke i utlandet. ;) Så her kommer du nok ikke så langt uansett. De har vel rett til å gjøre hva de vil så lenge de holder seg til lovene i det landet de driver forretningen fra.

Er du sikker på dette? Jeg trodde at dersom et land gikk med på å levere til et annet land så er de enige å forholde seg til landets kjøprettslover. Det er derfor mangen land ikke får handle på visse websider.

Norsk love skal beskytte norske handlere. Så inkulderer dem Norge som et leverings land, har de signert på våre lover.

Mulig jeg tar feil da, men det virker logisk i mine tanker.

Skrevet

For et kupp, du er klar over at den amerikanske WIi'en koster $100 mer enn den japanske? Det er i alle fall fordelaktig, skjønner ikke helt hva du skal med en japansk wii, begge er NTSC, ikke mange titlene som ikke den amerikanske klarer å kjøre. Hvis du tenkte brawl, så kjører den amerikanske versjonen det óg, annet klarer jeg ikke å tenke meg ut.

Når vi forresten er inne på temaet, hadde jeg ikke hatt noe imot å betalt deg det du betalte for den japanske wii'en, for den amerikanske. Og nei, er ikke "kjøp og salg", bare vennlig hjelp! :)

Skrevet
Jeg trodde at dersom et land gikk med på å levere til et annet land så er de enige å forholde seg til landets kjøprettslover. Det er derfor mangen land ikke får handle på visse websider.

Norsk love skal beskytte norske handlere. Så inkulderer dem Norge som et leverings land, har de signert på våre lover.

Nei, slik er det ikke. Verdenshandelen er global, og alle land kan i hovedsak handle med alle andre land, uten å måtte ta spesielle hensyn til lover i det landet de sender varenetil. Du som forbruker må sette deg inn i forbrukerrettighetene i det landet du handler _fra_.

Dette er spesielt aktuelt for butikker som har norsk språk men holder til i utlandet, f.eks. Pixmania som er fransk.

De har norske websider, norske priser, men sender produktet fra Frankrike.

Du ender opp med å måtte betale mva + gebyr til tollvesenet, og får gjerne et produkt uten norsk bruksanvisning og garanti.

Innenfor EU/EØS er det satt minimumskrav, f.eks. til angrefrist ved fjernkjøp. Denne fristen er kortere enn den norske på 14 dager, men du vil ved å handle fra et annet EU/EØS-land alltid ha en angrefrist. Forbrukerrådet kan også hjelpe med å videreformidle klager til sine europeiske motparter.

EU/EØS-området ligger ofte foran på konkurranse og rettigheter til sine borgere, derfor er lovgivningen f.eks. i asia som oftest mye dårligere enn den vi er vant til.

Skrevet

offtopic: Pixmania.no

4. Pris

"Alle priser på websiden er regnet ut i norske kroner (NOK) moms inkludert. Eventuelle leveringskostnader kommer i tillegg og vil være synlige nederst på bestillingen din. Alle priser vil i tillegg bli opplyst i euro. Pixmania avstår fra alt ansvar når det gjelder feil i utregning av valuta og en eventuell forskjell mellom reservasjonspris og fakturapris. Vi forbeholder oss retten til enhver prisendring, men tar selvfølgelig i betraktning de priser som var gyldige under bestillingen din."

Så er nok bare frakt du gitt ;) Har selv bestillt fra norske nettbutikker som sender fra danmark og var akkurat som å bestille fra en norsk :)

Skrevet
offtopic: Pixmania.no

4. Pris

"Alle priser på websiden er regnet ut i norske kroner (NOK) moms inkludert. Eventuelle leveringskostnader kommer i tillegg og vil være synlige nederst på bestillingen din. Alle priser vil i tillegg bli opplyst i euro. Pixmania avstår fra alt ansvar når det gjelder feil i utregning av valuta og en eventuell forskjell mellom reservasjonspris og fakturapris. Vi forbeholder oss retten til enhver prisendring, men tar selvfølgelig i betraktning de priser som var gyldige under bestillingen din."

Så er nok bare frakt du gitt ;) Har selv bestillt fra norske nettbutikker som sender fra danmark og var akkurat som å bestille fra en norsk :)

For å få no-domene må man registere et firma i Enhetsregisteret (Brønnøysund). Dermed har man et norsk firma som kan straffeforfølges i Norge og dermed kan man håndheve kjøpsloven. Håndheving av kjøpsloven er umulig i forhold til firma som ikke finnes i Norge. Ergo kjøpsloven gjelder bare for kjøp fra norskregisterte firma.

Skrevet

Takker for alle svar

For et kupp, du er klar over at den amerikanske WIi'en koster $100 mer enn den japanske? Det er i alle fall fordelaktig, skjønner ikke helt hva du skal med en japansk wii, begge er NTSC, ikke mange titlene som ikke den amerikanske klarer å kjøre. Hvis du tenkte brawl, så kjører den amerikanske versjonen det óg, annet klarer jeg ikke å tenke meg ut.

Når vi forresten er inne på temaet, hadde jeg ikke hatt noe imot å betalt deg det du betalte for den japanske wii'en, for den amerikanske. Og nei, er ikke "kjøp og salg", bare vennlig hjelp! :)

Ja det er mest Brawl det er snakk om, men også andre spill som vi må ha Japansk Wii for å spille spillene.
Skrevet

Forsatt, når enn bestiller fra pixmania så betaler enn den prisen som står der ikke + 25% moms. den er allerede inkludert. Var bare det jeg ville fram til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...