Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke noe power i pcen når jeg trykker på powerknappen.


Anbefalte innlegg

Kjøpte noen nye deler i dag. Monterte disse opp og prøvde og trykke powerknappen, men ingen ting skjer. Har sjekket pins prøvd og starte opp med kun cpu og minne, men ingenting ser til og fungere.

Har dere noen tips om hva det kan være?

 

Takk på forhånd.

 

Edit: Grunnen til at jeg har kjøpt nye deler er pga at det var noe elektrisk sjokk som drepte hovedkortet mitt. Så jeg måtte bytte ut Hovedkort + CPU + Ram. Men jeg lurer kansje på om jeg må ha ny psu også. Kansje den ble ødelagt sammen med hovedkortet.

Endret av Twixxern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en kjapp måte å se om psu starter opp i det minste.

Man kortslutter pinne 14 og 15 i powerkabelen som går til hovedkortet.

Overklokking har en artikkel om psu tar for seg dette (noen strømforsyninger må ha en last koblet på for at den skal starte)Så sjekker du i i alle fall at det faktisk er psu som er gåen før du evt bytter den.

 

- TCJ -

Endret av tokki
Lenke til kommentar
Edit: Grunnen til at jeg har kjøpt nye deler er pga at det var noe elektrisk sjokk som drepte hovedkortet mitt. Så jeg måtte bytte ut Hovedkort + CPU + Ram. Men jeg lurer kansje på om jeg må ha ny psu også. Kansje den ble ødelagt sammen med hovedkortet.

 

Normalt er det bare PSU som dør av strømsjokk, pga at de fleste har sikringer mot slikt. Er du sikker på at det ikke er BARE PSU som er død?

Lenke til kommentar
Edit: Grunnen til at jeg har kjøpt nye deler er pga at det var noe elektrisk sjokk som drepte hovedkortet mitt. Så jeg måtte bytte ut Hovedkort + CPU + Ram. Men jeg lurer kansje på om jeg må ha ny psu også. Kansje den ble ødelagt sammen med hovedkortet.

 

Normalt er det bare PSU som dør av strømsjokk, pga at de fleste har sikringer mot slikt. Er du sikker på at det ikke er BARE PSU som er død?

Jeg har bestilt ny PSU nå så vi får håpe at det er den som er feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...