Gå til innhold

Et lite stykke Thailand.


Anbefalte innlegg

Norsk dokumentarserie. Innerst i en trang fjordarm på Vestlandet ligger den vesle bygda Tresfjord. På folkemunne kalles bygda for "Thaifjord", fordi det er mer og mer vanlig for ungkarene her å få seg koner fra Thailand. Hvem er disse jentene som reiser fra andre siden av jorden for å gifte seg med en mann de ikke kjenner?

 

Noen andre enn meg som syns at denne dokumantar serien til tider er litt intressant, og kanskje til og med en del ganger komisk? :p

 

Kom med synspunkter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norsk dokumentarserie. Innerst i en trang fjordarm på Vestlandet ligger den vesle bygda Tresfjord. På folkemunne kalles bygda for "Thaifjord", fordi det er mer og mer vanlig for ungkarene her å få seg koner fra Thailand. Hvem er disse jentene som reiser fra andre siden av jorden for å gifte seg med en mann de ikke kjenner?

 

Noen andre enn meg som syns at denne dokumantar serien til tider er litt intressant, og kanskje til og med en del ganger komisk? :p

 

Kom med synspunkter. :)

I Thailand har de et stort problem.Nemlig det at ugifte menn får barn med sine kjærester,for deretter å forlate dem,uten å ta ansvar for barnet på noen som helst måte.Dette gjør de fordi det ikke får etterfølger/konsekvenser for DEM.Barnebidrag,eller delt omsorg er fremmedord for de fleste av Thailands inbyggere.

-Alenemødre blir sett på som lite attraktive for giftelystne Thailandske menn. En typisk familiesituasjon er at barnet får sin daglige omsorg av mormor eller tante,mens mor må til byen for å skaffe penger.

Når minstelønna på fabrikkene er ca.200 baht (ca.40 kr) dagen,er det vanskelig å få endene til å møtes.

Dermed velger mange heller å jobbe som bar-vertinner.Noen selger sex(selektive prostituerte),andre får seg utenlandsk kjæreste,dermed økonomisk drahjelp.Andre velger å reise jorden rundt for å prøve lykken her.

Jeg håper virkelig at Norske menn som gifter seg med Thailandske kvinner prøver å sette seg inn i Thailandsk kultur og tankesett. Også at de er inneforstått med at mange av disse kvinnene er avhengig av økonomisk støtte på en helt annen måte enn Europeiske kvinner. Ellers mener jeg at folk bør holde sine fordommer for seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hvorfor skal alle være så politiske når en slik serie dukker opp på skjermene?

 

Jeg synes denne serien er kjempe bra :) og viser at ikke alle norske menn som gifter seg med Thai-damer er noen griser!

Neida, de trenger ikke være griser, men hva med "så tragiske at ingen norske damer vil gifte seg med dem"? :p

 

 

Men seriøst, har hatt lyst til å se denne serien selv om jeg enda ikke har fått mulighet.

 

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Hvorfor skal alle være så politiske når en slik serie dukker opp på skjermene?

 

Jeg synes denne serien er kjempe bra :) og viser at ikke alle norske menn som gifter seg med Thai-damer er noen griser!

Neida, de trenger ikke være griser, men hva med "så tragiske at ingen norske damer vil gifte seg med dem"? :p

 

 

Men seriøst, har hatt lyst til å se denne serien selv om jeg enda ikke har fått mulighet.

 

 

Det er alltid morsomt å ta opp gamle tråder her.

Her har vi det jeg antar er en norsk kvinne som føler seg truet av det faktum at fremmedraselige kvinner er sammen med norske menn. Hun ser at mennene ikke kan klassifiseres ut fra et ytre atributt og velger da et nytt eget definert atributt ved disse mennene for å gå til motangrep. Når hun gjør dette ser hun det som sin rett, og ser et motangrep eller mot kritikk som en skam hun gjerne bortforklarer. Slike motangrep har vi hatt mange av i samfunnet, og de er ofte resultat av slik trakkasering som denne meget rasebevisste kvinnen bedriver.

 

Med andre ord påstår hun ganske arrogant at hun er kongen på haugen og kan gjøre som hun vil. I hennes øyne er det alltid kvinnen som velger mennene, og ikke omvendt. Mangler en kvinne en mann har hun bare ikke funnet den rette, mangler en mann en kvinne lenge nok så er han taper. Mannen har ikke lov til å styre sitt eget liv og ta sine egne valg. De skal tjene henne på alle måter.

 

Om hun deretter velger å være sammen med noen fra en annen del av verden, er dette imidlertidig greit. Den arrogante selvopptatte kvinnen ser aldri noe galt med sine egne handlinger, men fordømmer gjerne andres handlinger og ønsker gjerne å frata menn handlefriheten.

 

Jeg synes det i seg selv er ganske tragisk, og jeg ser ikke for meg at en slik kvinne er mor for mine barn, ei heller at hun skal inkluderes som en de av min familie.

 

Nei, jeg vet ikke hvem du er, men jeg synes du skal fortsette livet ditt som du lever det, og hold det til deg selv. Drikk deg full i helgene, lek deg med vennene dine, oppfør deg usømmelig og ansvarsløst, vær stor i kjeften, og styr livet slik du vil. Fokuser på det du har fått av input i samfunnet, ikke se ting fra flere vinkler og vær så trangsynt som mulig. Så skal jeg love deg at du aldri får noen interesse fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...