Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installerte BIOS oppdatering, får denne meldingen ved oppstart?


Anbefalte innlegg

Installerte akkurat Bios Version : P32 oppdateringen til EVGA 680i SLI Hovedkortet mitt. Brukte .iso filtypen for og installere den.

 

Alt gikk helt fint inntil jeg skulle slå av og på pcen, når jeg starter den igjenn så får jeg bilde og slik fram men de står att grafikkortet står i feil port?!?!?

 

Denne meldingen kommer fram "A single graphics card is detected in slot PCIE X16_2 or PCIE X16_3. Please move the graphics card to PCIE X16_1 slot for non-SLI operation"

 

Jeg kan gå inn på BIOSen og slik, så kan de være noe jeg må stille inne på BIOSen? Dette skjedde etter jeg installere BIOS oppdateringen. Har prøvd og sette korte i port en men da kommer de ikke bilde i de hele tatt.

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg
Installerte akkurat Bios Version : P32 oppdateringen til EVGA 680i SLI Hovedkortet mitt. Brukte .iso filtypen for og installere den.

 

Alt gikk helt fint inntil jeg skulle slå av og på pcen, når jeg starter den igjenn så får jeg bilde og slik fram men de står att grafikkortet står i feil port?!?!?

 

Denne meldingen kommer fram "A single graphics card is detected in slot PCIE X16_2 or PCIE X16_3. Please move the graphics card to PCIE X16_1 slot for non-SLI operation"

 

Jeg kan gå inn på BIOSen og slik, så kan de være noe jeg må stille inne på BIOSen? Dette skjedde etter jeg installere BIOS oppdateringen. Har prøvd og sette korte i port en men da kommer de ikke bilde i de hele tatt.

 

 

Står skjermkortet ditt i hovedporten på hovedkortet?

*Hovedporten er ofte den øverte porten*

Lenke til kommentar

Er de noen som kan hjelpe meg med dette?? Jeg installerte vell riktig BIOS oppdatering?? De skal jeg ha gjort for jeg valgte ut HK mitt, og brukte den P32 oppdateringen. Alt gikk helt fint under installeringen, men de er bare når jeg skal starte den. Noe jeg kan stille inne på BIOS fordi jeg kan gå inn der? Og jeg kan ikke ha Skjermkortet mitt i den øverste porten fordi da blir skjermen bare svart, og i manualen til EVGA står den skal kun brukes viss du har SLI. De funka helt fint helt til jeg installerte den BIOS oppdateringen. HJELP!?!?

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar
har samme hk som deg! sett skjermkortet i den øveste porten du!

 

Jammen viss jeg setter de der så kommer de ingenting fram på skjermen? Vet at de skal egentlig stå øverst men de funker ikke der og de står og i manualen til HK at du skal ha skjermkortet i porten nedenfor. Jeg har ett Geforce 8800 GTS 512MB Skjermkort. Sikker på at jeg ikke kan stille på noe inne på BIOS for og få de til og funke?

Lenke til kommentar

Fra samme manual.

1.680i_manual.pdf---forholde deg til det

2.1680i_manual.pdf---kan misforstås

 

Slot 1 skal brukes.

 

Clear CMOS og minne omplassering burde hjelpe litt.

Problemstilling for deg bør være....får ikke bilde..og ikke feilmeldninger fra Bios som instruerer tydelig og klart hva du må gjøre i første omgang.

 

 

edit: mine merknader er feil, når det gjelder slot 1.

Det er blue slot som skal brukes, etter manualen.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Fra samme manual.

1.680i_manual.pdf---forholde deg til det

2.1680i_manual.pdf---kan misforstås

 

Slot 1 skal brukes.

 

Clear CMOS og minne omplassering burde hjelpe litt.

Problemstilling for deg bør være....får ikke bilde..og ikke feilmeldninger fra Bios som instruerer tydelig og klart hva du må gjøre i første omgang.

 

Prøvde og sette skjermkortet i slot 1 uten og ta slik Clear CMOS. Da kommer de en beep lyd fra maskinen og skjermen er helt svart, de står også 7F på den feilmld skjermen på HK. Står noe om at de betyr POST error check i manualen. Får prøve Clear CMOS da?

Lenke til kommentar

Prøvde og resette CMOS idag men får fortsatt en svart skjerm. Jeg tror i alle fall at jeg gjorde de?? Er ikke helt sikker på hvordan jeg gjør de, jeg vet hvor den ligger men vet ikke hvor jeg skal plassere den osv. ? Og etter jeg har satt den en annen plass skal jeg så starte maskinen, eller skal jeg bare sette den tilbake? Hjelper de noe viss jeg ikke starter maskinen???

 

Har hatt skjermkortet i Slot 2 (den blå) hele tiden og de har funka helt fint inntil jeg oppdaterte BIOS. Da får jeg den beskjeden og kommer ikke lengre, prøvde og sette skjermkortet i den SLOT 3 (den nederste) idag da men da får jeg også samme beskjed, men jeg får i de minste fram noe på skjermen. Viss jeg har skjermkortet i Slot 1 (den opperste) så er skjermen bare helt svart og de kommer en beep lyd fra skjermkortet, og de står 7F på den feilmld skjermen på hovedkortet. I manualen står de noe om at de betyr "POST error check". Det kan vell ikke være noe galt med Slot 1????

Lenke til kommentar
Prøvde og resette CMOS idag men får fortsatt en svart skjerm. Jeg tror i alle fall at jeg gjorde de?? Er ikke helt sikker på hvordan jeg gjør de, jeg vet hvor den ligger men vet ikke hvor jeg skal plassere den osv. ? Og etter jeg har satt den en annen plass skal jeg så starte maskinen ?, .............................. ..............................

 

NEI.

Når du skal clear CMOS, så blir det slik:

-ingen strømtilkopling--press start knappen.

Deretter

-du flytter jumper på HK over på pinn 1 og 2. Vente noe sekunder.

-du flytter jumper tilbake over pinn 2 og 3 (dvs slik den var)

 

Nå kan du kople strømkabelen tilbake, og prøve å starte.

Det første du da gjør er å komme i bios igjen, for å justere dato, klokka osv.

 

Men Videre:

-kan du komme i Biosen hvis du har skjermkort på slot nr3 ?

-kan du nevne hvordan er ram montert på slottene?

Lenke til kommentar
Prøvde og resette CMOS idag men får fortsatt en svart skjerm. Jeg tror i alle fall at jeg gjorde de?? Er ikke helt sikker på hvordan jeg gjør de, jeg vet hvor den ligger men vet ikke hvor jeg skal plassere den osv. ? Og etter jeg har satt den en annen plass skal jeg så starte maskinen ?, .............................. ..............................

 

NEI.

Når du skal clear CMOS, så blir det slik:

-ingen strømtilkopling--press start knappen.

Deretter

-du flytter jumper på HK over på pinn 1 og 2. Vente noe sekunder.

-du flytter jumper tilbake over pinn 2 og 3 (dvs slik den var)

 

Nå kan du kople strømkabelen tilbake, og prøve å starte.

Det første du da gjør er å komme i bios igjen, for å justere dato, klokka osv.

 

Men Videre:

-kan du komme i Biosen hvis du har skjermkort på slot nr3 ?

-kan du nevne hvordan er ram montert på slottene?

 

Ja jeg kan komme inn på BIOS når jeg har skjermkortet i Slot 3 og, akkurat samme som i Slot 2. Er vel egentlig den blå i midten som er Slot 3 og den nederste som er Slot 2 som de står på hovedkortet. Har 4 rambrikker inni der, 1 GB på hver... Kan legge inn bilde senere så kan du jo se hvordan de er der inne ;)

 

De var slik jeg gjorde me CMOS foressten, men hadde fortsatt en svart skjerm?? Kan jo ikke komme inn på BIOS da, viss jeg ikke setter skjermkortet i Slot 2 eller 3 da ^^

Endret av Reaper91
Lenke til kommentar

Når du kommer inn i bios.

Husk sett korrekt spennig og timings til minne.

 

Sett dram 2.1v

NB Core Voltage: 1.45v---SPP(viktig og øke for 4gb)

 

tCL (CAS Latency 5

tRCD 5

tRP 5

tRAS 5

Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T)

 

Advance Memory Settings

tRRD: AUTO

tRC: AUTO

tWR: AUTO

tWTR: AUTO

tREF: AUTO

Async Latency: AUTO

 

CPU Spread Spectrum: Disabled

PCIE Spread Spectrum: Disabled

MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled

SATA Spread Spectrum: Disabled

LDT Spread Spectrum: Disabled

 

CPU Internal Thermal Control: Disabled

Limit CPUID MaxVal: Disabled

Enhanced C1 (C1E): Disabled

Execute Disable Bit: Disabled

Virtualization Technology: Disabled

Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled

LDT Frequency: 5x

 

PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100

PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100

PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100

SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200

 

Da skal memtest86+ 1.70 kjøres

 

Når det gjelder boot problemer og 680i,så er ikke det noe

nytt for og si det sånn.

Skrev en guide for lenge siden

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Mere her.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Ok, da er kort montert på slot nr 3 og du kommer inn i Bios.

 

-Kan du taste F7, lagre og exit? for så --reboot?

 

-kan du se under PnP/PCI Configurations og verdiene du har der?

 

 

edit: ser at noen har erfaring med denne kort, du bør se etter de erfaringer derfra og.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Jeg og leste manualen igjen, og du har åpenbart HELT rett, at det er ...blue slot...som skal brukes.

Beklager derfor for post # 10, og retter opp.

 

Derfor det må være noe annet som er feil, etter den bios oppdateringen...men hva og hvor er løsningen, gjennstår å se.

 

Men å gå tilbake til previus bios versjon, skal ikke i utgangspunkt være problematisk.

Det er noe instruks vedrørende bios oppgradering hos evga...følger dem.

Lenke til kommentar
Jeg og leste manualen igjen, og du har åpenbart HELT rett, at det er ...blue slot...som skal brukes.

Beklager derfor for post # 10, og retter opp.

 

Derfor det må være noe annet som er feil, etter den bios oppdateringen...men hva og hvor er løsningen, gjennstår å se.

 

Men å gå tilbake til previus bios versjon, skal ikke i utgangspunkt være problematisk.

Det er noe instruks vedrørende bios oppgradering hos evga...følger dem.

 

Hehe går greit ;) Men lurte da bare på hvordan jeg skal gå tilbake til tidligere versjon? Har lasta ned P31 versjonen og brent den på CD som image fil. Men får ikke trykt på ESC ved oppstart så jeg kan starte opp CDen, kan gå inn på BIOS da men går de og starte CDen derfra? Eller må jeg få sletta hele den P32 oppdateringen først? Itilfelle jeg må de, hvordan gjør jeg de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...