Gå til innhold

Prosjekt: Wiimote + PC + SNES-emulator :)


Espenhh

Anbefalte innlegg

Hey,

 

Har sett en rekke videoer på nettet av folk som har koblet wii-remoten sin til PCen via bluetooth. Derfor lurer jeg på om noen her på forumet her erfaring med dette, og kan guide meg litt (i form av lenker til ting som drivere etc.) for å få dette til å fungere. Planen min er å kjøpe en classic controller som kobles wii-remoten, og få denne til å fungere opp mot PCen. Hvis jeg får dette til (f.eks ved at PCen ser på den som et slags tastatur, slik at hver knapp på kontrolleren blir definert som en bestemt bokstav på tastaturet), så er planen å koble dette opp i mot en NES/SNES/N64-emulator, og koble PCen til TVen. Dette hadde vært fantastisk, for da kan jeg spille alle de gode, gamle spillene, og ikke bare de Nintendo velger å legge ut i Virtual Console.

 

Noen som har noen ideer? Setter pris på all hjelp, spesielt fint er det jo om noen har fått til dette før. Har ikke all verdens programmeringsferdigheter, tviler på at dette er noe man kan få til med Java (som er det eneste jeg kan bra), så håper noen her inne vet om noe "lurt" :cool:

 

Shoot! :new_woot:

 

- Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde funke ganske bra, det finnes en del programmer som gjør akkurat det med å mappe keyboardknapper til en gamepad. De fleste emulatorer pleier å ha støtte for gamepad, så burde være mulig å bare finne en driver som gjør at en Wiimote med classic kontroller blir oppfattet som en gamepad. Google it.

 

Selv bruker jeg bare en ps2 kontroller de få gangene jeg bruker emulator, av en eller annen grunn foretrekker jeg bare å bruke VC.

Endret av Phanteon
Lenke til kommentar

GlovePIE gjorde susen.. Om noen ikke gidder å kode selv, så kan de bruke den jeg mekket, den gjorde i hvert fall susen i SNES-emulatoren min:

// Type your program here, or click the GUI tab to autogenerate it!
Key.Z = Wiimote1.A
Key.X = Wiimote1.B
Key.A = Wiimote1.Nunchuk.ZButton
Right = 10 > Wiimote1.Nunchuk.JoyX > 0.5
Left = -10 < Wiimote1.Nunchuk.JoyX < -0.5
down = 10 > Wiimote1.Nunchuk.JoyY > 0.5
up = -10 < Wiimote1.Nunchuk.JoyY < -0.5
Key.Escape = Wiimote1.Home
Key.Enter = Wiimote1.Plus
Key.Q = Wiimote1.Nunchuk.CButton
Key.W = Wiimote1.Minus

Endret av Espenhh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...