Gå til innhold

Mulig å benytte annen XP utenom laptop produsent sin?


Anbefalte innlegg

Sitter med en HP Pavilion dv5000 som naturlig nok har en kjekk liten recovery-partisjon med masse HP-reklame og dill dall som brenner seg fast til en reinstall av XP. Jeg vil gjerne slippe dette. Vil ha en ren installasjon istedet.

 

Jeg har nå fått låne en XP Home SP2 CD kopi av en kompiss i håp om å kunne prøve å installere XP med den CD-keyen som er klistrer under notebooken. Jeg har klart å installere, men å aktivere er en helt annen sak. Har kun prøvd å aktivere via internett.

 

Er det mulig å benytte seg av noe slik? Det er en "Windows XP Home Edition" key til "HP" såklart, som er klistret på undersiden. Eller er det håpløst, og denne er helt og fullt låst til HP sin egendefinerte bloatware-partisjon med XP?

Finner at det er en OEM versjon jeg har installert vha System Info @ Gabriel Topala.

 

 

Lurer på å spørre på telefon i morgen om de kan klare noe mer da kanskje...

Endret av mogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette går fint.

Ring Microsoft og aktiver. Har gjort dette selv flere ganger.

 

 

Her må man holde tunga rett i munnen, ellers bruker du bare masse tid på tull.

 

XP lisenser er mye mer sære en gode gamle win 98 osv...

 

Lisensen som følger med HP maskiner i dag fungerer kunn på HP´s recovery plater. Så du kaster bort tiden hvis du prøver en XP home installasjon med den lisensen.

Det er derimot ikke noe problem å installere hvilket som helst operativ system på din HP om du har installasjons plater og riktig lisens.

Lenke til kommentar

og ringe funker ikke vær gang, noen jeg har finni ut er at hvis du installer winxp orginal,MEN bruker du en pirat key under install så får du aldri aktivert den, MEN hvis du bruker en key som er bare aktivert 1 gang før så går det greit og ringe inn. eller så finnes det program for og teste om du kan aktiver keyen din, kan ikke nevne navn men du finner det på nette.

Lenke til kommentar
og ringe funker ikke vær gang, noen jeg har finni ut er at hvis du installer winxp orginal,MEN bruker du en pirat key under install så får du aldri aktivert den, MEN hvis du bruker en key som er bare aktivert 1 gang før så går det greit og ringe inn. eller så finnes det program for og teste om du kan aktiver keyen din, kan ikke nevne navn men du finner det på nette.

 

 

Stemmer at du kan få problemer men aktivering ved å bruke pirat key...

 

I utgangs punktet kan du aktivere en XP lisens så mange ganger du vil. Du skal egentlig kunne aktivere 4 ganger i året via web, men dette krever at du ikke aktiverer for mange ganger over en kortere periode.

 

Etter 4 x aktivering via web, kan du ringe inn og aktivere, enten automatisk eller via en kunde behandler. Microsoft kan ikke nekte deg aktivering uten at de mistenker noe. Så det hender at du får litt spørsmål om du må aktivere via en kunde behandler. Bruker du lisensen på mer enn en maskin osv.....

Endret av inku4055
Lenke til kommentar
Dette går fint.

Ring Microsoft og aktiver. Har gjort dette selv flere ganger.

 

 

Her må man holde tunga rett i munnen, ellers bruker du bare masse tid på tull.

 

XP lisenser er mye mer sære en gode gamle win 98 osv...

 

Lisensen som følger med HP maskiner i dag fungerer kunn på HP´s recovery plater. Så du kaster bort tiden hvis du prøver en XP home installasjon med den lisensen.

Det er derimot ikke noe problem å installere hvilket som helst operativ system på din HP om du har installasjons plater og riktig lisens.

 

 

Har selv brukt "vanlige" OEM Windows XP plater på HP maskin. Har da brukt lisensnøkkelen som er påklistret maskinen. Måtte ringe inn for å få aktivert.

Har gjort dette på flere andre merker også ,har fungert hver gang.

Lenke til kommentar

vennligst hold all pirat-key prat utenom dette. Ønsker ikke å få tråden stengt pga det..

 

Førsøkte telefon nå. Måtte skrive inn CD-key på nytt til og med... Altså lese installasjonsID først, endre nøkkel, skrive inn nøkkelen under laptopen, og ny installasjonsID, for så å få bekreftelseskoden.

 

er dette en "ekstra" sikring for den MS duden som jobber overtid og prater engelsk i telefonen? Den er jo skrevet inn riktig første gangen uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...