BusinessMind Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hei, jeg har laget en enkel php kode, men når jeg hoster den opp med apache så ser jeg denne meldingen "Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in C:\wamp\www\counter.php on line 7" . Jeg har dobbeltsjekket alt ting, og det skulle være i orden, men jeg vet ikke. Ihvertfall her er hele koden : <?php require ($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/db_config/db_config.php"); $connection = mysql_connect ($db_host, $db_user) or die ("error connecting"); mysql_select_db($db_name, $connection); $query = "SELECT * FROM counter"; echo $query $result = mysql_query($query, $connection) or die (mysql_error()); $views = mysql_result ($result, 0, "num_view"); $views++; $query = "UPDATE counter SET num_view = $views"; mysql_query($query, $connection) or die (mysql_error()); echo "It have been".views." visitors on this site " ; ?>
emilkje Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 (endret) du mangler vel en ; echo $query; EDIT: du har også en feil på: echo "It have been".views." visitors on this site "; her skal være en $ forran views... Endret 28. januar 2008 av eMilt
BusinessMind Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Skrevet 28. januar 2008 nå viser den ikke den feilen lenger men en annen : "SELECT * FROM counterNO DATABASE SELECTED" . Jeg har laget databasen i mysql og skrevet inn riktig table og database navn og sånt. Hva kan være feilen?
CruellaDeVille Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 $connection = mysql_connect ($db_host, $db_user) mysql_connect tar tre parameter, host, username og passord. Du mangler passord. Forsøk det. Forsøk det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå