Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nei, der tar du feil igjen.

lbl: //DETTE ER EN LABEL
$v = "e";
goto lbl;

vil være hvordan man skal bruke en goto. hvor labelen er "lbl:".

Kan du si HVORFOR det er praktisk å kunne hoppe til hvor en variabel settes, når du ikke har noen anelse om HVILKEN av definisjonene den hopper til?

Det er ikke værre enn at du rett og slett GLEMMER at goto eksisterer. Med mindre du programerer i BASIC eller ASM. Å bruke det i noen andre språk vil jeg ikke kalle noe annet enn idioti.

Endret av Manfred
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Manfred har selvsagt gått gjennom alle mulige situasjoner du kan befinne deg i når du programmerer og funnet ut at goto *aldri* er riktig. De fleste er enig i at goto er en uting og jeg har selv aldri brukt det, men jeg ser ikke bort i fra at det kan være et fåtall av situasjoner hvor goto kan løse problemet mer elegant enn andre metoder. F.eks for å komme deg ut fra mange nestede looper.

Endret av fredrik
Skrevet

Bare ett eksemepel jeg kan finne sånn fra toppen av hodet hvor goto er greit å bruke: Komme deg ut av en masse nesta looper. Da kan du bruke goto for å hoppe rett ut, fremfor å måtte sette en variabel og sjekke den for hver loop.

Skrevet

Sånn, da har jeg fjernet endel innlegg som skled ut, og gikk mer på en person enn temaet. Retningslinjenes punkt 1 er klar på dette, så fra nå av holder man persondiskusjon utenfor.

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Skrevet

Du ble ferdig med diskusjonen for 7 poster siden da jeg sa at det fins situasjoner hvor goto er den beste løsningen imotsetning til din påstand om at å bruke goto i andre språk enn vb og asm er idioti? :)

Velvel, hvis du vil ha 3 eksempler på flaming kan du se på innlegg #43 i denne tråden, her og eksempelet når du prøvde å flame meg. Fornøyd, eller skal du stille nye krav nå?

Skrevet

#43 er ditt eget innlegg

I denne tråden er det strengt tatt du som har begynt å flame, når du kommer med uriktige påstander om meg.

Du har ennå ikke vist til et eneste sted hvor jeg kommer med usaklig og direkte personkritikk, som strengt tatt er definisjonen av flaming.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...