Gå til innhold

KRAFTIG PC!!! (veiledning?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp heller en 2800+(barton) da sparer du 2000 kr der...

 

så kjøper du en mx500 eller intellimouse 3.0

 

så kan du vel kjøpe SCSI disker... eller der nye 10000 rpm diskene fra WD, eller du kan kjøpe vanelige S-ATA

 

kjøp heller et radeon kort, 9700 pro

 

ok husk... veldig viktig: ha en god skjerm!! :yes:

Lenke til kommentar

først legger du frem en pc til kr 21.000,- fordi som du selv sier, du skal ha det beste, og pris betyr ingenting.

 

deretter kommer du med et alternativt, hvis det kan kalles det, til kr 9.000,- som ikke virker særlig bedre enn en vanlig pc nå i dag.

 

hva har skjedd? har du innsett at du ikke driter like mye penger som du trodde du gjorde? du skrøyt av at du skulle ha det beste, slik at du fikk oppmerksomhet, men måtte innrømme at du ikke hadde råd likevel? eller forstod hjernen din til slutt at å gå ut og kjøpe "det beste av alt" er bare helt idiotisk, samme hvor mye penger man har, og innså at det du hadde gjort først bare var en gedigen tabbe som fortalte hvor lite smart alle pengene dine hadde gjort deg?

 

har du først sagt at pris ikke betyr noe, kan du ikke trekke deg. i så fall lyver du.

Lenke til kommentar
først legger du frem en pc til kr 21.000,- fordi som du selv sier, du skal ha det beste, og pris betyr ingenting.

 

deretter kommer du med et alternativt, hvis det kan kalles det, til kr 9.000,- som ikke virker særlig bedre enn en vanlig pc nå i dag.

 

hva har skjedd? har du innsett at du ikke driter like mye penger som du trodde du gjorde? du skrøyt av at du skulle ha det beste, slik at du fikk oppmerksomhet, men måtte innrømme at du ikke hadde råd likevel? eller forstod hjernen din til slutt at å gå ut og kjøpe "det beste av alt" er bare helt idiotisk, samme hvor mye penger man har, og innså at det du hadde gjort først bare var en gedigen tabbe som fortalte hvor lite smart alle pengene dine hadde gjort deg?

 

har du først sagt at pris ikke betyr noe, kan du ikke trekke deg. i så fall lyver du.

:woot:
Lenke til kommentar

Skulle bare gi et eksempel på en Pc som er økonomisk!!!

Til dere som kritiserte mitt valg av Pc "in the first place".

Merk: Prisen er uvesentlig!!!

Jeg betaler ikke det uansett :lol:

Men kan si meg enig at noen av komponentene er HELT bortkastet!!!

Har et greit Logitech 30 headset og Audigy Platinum lydkort!

Så derfor har jeg ikke med dette i mitt oppsett!!

Men.. Det som er vesentlig her hvorvidt skjermkortet, kabinettet og kjølingen holder mål og hvor mye penger bør jeg legge i det?

Hvis jeg skal kutte ned i noe av det andre jeg har velgt?!?!

 

Ønsker positive tilbakemeldinger!!!

Unødvendig og kritisere mitt oppsett selv om det koster noen "lapper" mer enn nødvendig :roll:

Lenke til kommentar

Så dere forresten at han som starta tråden skulle ha kremen av kremen når det gjaldt en "pure" GAMING-PC?

 

Så hvorfor heller ikke gi kommentarer til CPU, RAM, HK og skjermkort når det er dette som har mest å si for ytelsen i spill hvis dere har kommentarer til dette? Eller mus+musematte og tastatur (også viktig når man gamer).

 

Og ikke gi kommentarer til hard-disker! Har du en hard-disk som spinner med 7200rpm og den er ata100 eller ata133 så har du en flotters hard-disk. 8MB cache kan også være bra. Men størrelsen har jo lite å si så lenge han får plass til OS og antall spill han vil ha. Jeg sier nå at 80GB er mer enn nok til en gaming-PC. Right?

 

At det er mange hard-disk-freaker her på forumet er tydelig, men denne karen som skal ha en gaming-pc trenger ikke 400GB.

Lenke til kommentar

Skal du ha en pc som er STABIL å rask så kjøper du aOpen hovedkort

AK77 8x Max

 

detter er et veldig stabilt kort som har allt du trenger S-ata 3 ide kanaler

8xagp

støtter selvsagt 333fsb cpuer

 

dette kortet med en Athlon XP 2600->2800 burde være en god løsning med corsiar eller twinmos brikker!

Lenke til kommentar

Her er noe for deg:

 

 

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP, ATX, 1394, USB2.0, Dual LAN

 

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor

 

(2x) Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-2-2-6-T1, 400MHz

 

Quadro FX AGP8X (Alt. Wildcat4 /384Mb/AGP 8X 12,Gb/s +20.000.-)

 

Ext. Raid 4P 3Ware Escalade

 

3x200Gb WD SE (8Mb) 2@Raid0 +1 IDE

 

TriosII Multidrive Select (må jo ha Linux også)

 

Noise Control 550W EMI

 

Kabinett Noise Control/ Lian /Coolermaster Fulltower Alu.

 

Eizo L985 EX Wide

 

Div kjølere

------------------------------------------------------------------------------------

PRIS :D:D:D Ca. 95.000.-

===============================================

 

Ikke spar på kortet til Far!!!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Takker for alle svar!!!  :yes:

Her har man en OK spille Pc, til en langt gunstigere pris  :woot:  

Hva med dette opsettet her:

<Merk> (Har en 19" skjerm fra før av)

<Merk> (Har cd-brenner fra før av)

<Merk> (Mx300 og Internet Navigator Keyboard SE har fått meget god omtale på Hardware.no)

 

MSI K7N2-L Hovedkort Socket A Dual-DDR nForce2 18D, ATX, ATA133, LAN, 8X AGP

 

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus Socket A (Barton) prosessor

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB

 

Hercules 3D Prophet 9500PRO 128MB DDR AGP, ATI Radeon 9500PRO, TV-Out, Retail

 

Pioneer DVD spiller IDE 16x/40x Slot-in Bulk (DVD-106S)

 

Logitech MX300 Optical Mouse USB / PS-2, Retail

 

Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern

 

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW

 

func surface 1030 musmatte

 

Pris: 9000Kr  :)

 

i en post litt lengre oppe skrev jeg noe om minne som kan være for rask for cpu'en, cpuen i den listen tar 333mhz, minnet tar 400mhz, det betyr at minnet ditt som egentlig kan kjøre 400mhz vil bli sperret av cpu og derfor vil det kjøre på 333 mhz, kjøp en raskere cpu eller kjøp tregere minne for ellers kaster du penger/ytelse ut vinduet.

min bror kjøpte en pc til tredve tusen for ikke så lenge siden, han kjøpte intel cpu og rd ram, noe jeg også ville gjort hadde jeg hatt litt ekstra penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...