Gå til innhold

SLI bedre enn ett?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Skal til å kjøpe ny(e)tt skjermkort, og med det trenger jeg noen guidlines. Tenkte på å kjøpe et Quadro FX kort, men ble litt i det meste laget. Så tror jeg heller går for XFX GeForce8800Ultra. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335338 . Noen som har erfaringer med dette kortet? Anyways, jeg har ikke penger til å kjøpe 2 Ultra kort og kjøre SLI, men har penger til 2 av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344052, slik at jeg kan kjøre crossfire. Det jeg nå lurer på er om det heller lønner seg å kjøpe kun ett av ultra kortene eller kjøpe 2 av 8800gt - med tanke på ytelse.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Jeg skal dog ikke bruke dette i spillsammenheng, men i 3d, compositing og design sammenheng. Altså tunge programmer som Maya, Zbrush, After Effects, Photoshop og Boujou. Disse er jo programmer som sluker all ytelse, derfor tenkte jeg på et Quadro FX kort.

 

Så i og med at du tok utgangspunkt i spillsammenheng i forrige post, spør jeg en gang til. Er det lurere å kjøpe 2 kort i stedet for ett kraftig?

 

Beklager at jeg ikke skrev hva jeg skulle bruke dette til i første post. Ingen skade skjedd!

 

Takk

Lenke til kommentar
Så i og med at du tok utgangspunkt i spillsammenheng i forrige post, spør jeg en gang til. Er det lurere å kjøpe 2 kort i stedet for ett kraftig?

Ja ytelsen er bedere.

 

Jeg skal dog ikke bruke dette i spillsammenheng, men i 3d, compositing og design sammenheng. Altså tunge programmer som Maya, Zbrush, After Effects, Photoshop og Boujou. Disse er jo programmer som sluker all ytelse, derfor tenkte jeg på et Quadro FX kort.

Ikke noe problem dem yter bra i 3d + div software.

Bruker alt dette selv og 3dmax ikke noe problem.

Viss du ikke har speiselle oppgaver som krever realtime kraft.

Så trenger du ikke Quadro FX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...